اپل مجوز آزمایش خودروی بدون راننده دریافت کرد

  • 27 فروردین 1396 - 15:31
اپل مجوز آزمایش خودروی بدون راننده دریافت کرد

از این پس در خیابان‌های کالیفرنیا خودروهای بدون راننده اپل هم حرکت خواهند کرد. نهادهای مسئول به این غول دنیای فناوری مجوز آزمایش این خودروها را داده‌اند. هنوز مشخص نیست اپل تا چه حد وارد بازار حمل‌ونقل شود.

به گزارش دویچه وله، اداره‌ حمل‌ ونقل ایالت کالیفرنیای آمریکا مجوزی را منتشر کرده که رسما تأیید می‌کند شرکت آمریکایی اپل وارد بازار پررقابت خودروهای بدون سرنشین شده است. با وجود اینکه مدت‌هاست گفته می‌شود این سازنده موفق تلفن‌های همراه و کامپیوتر در این حوزه مشغول فعالیت است، اپل خود تا کنون در این مورد موضع‌گیری عمومی نکرده بود.

بنا بر اعلام اداره حمل‌ ونقل کالیفرنیا، به سه خودروی شاسی‌بلند مارک لکسوس که اپل آنها را تغییر داده بود، مجوز آزمایش در معابر عمومی داده شده است. گوگل هم در ابتدا خودروهای تولید انبوه را به خودروی بدون راننده تغییر داد و آزمایش کرد؛ سپس خودروی برقی دونفره‌ای که خود تولید کرده بود را برای آزمایش به خیابان‌ها فرستاد.

اپل سی‌امین شرکتی است که در کالیفرنیا مجوز آزمایش خودروی بدون راننده را دریافت می‌کند. پیش از اپل، آلفابت، صاحب گوگل با زیرمجموعه‌ی خود Waymo وارد این عرصه شده بود. به دیگر بازیگران مطرح عرصه‌ی خودرو و قطعه‌سازی مانند فولکس‌واگن، دایملر، بوش، فورد، جنرال ‌موتورز یا تسلا هم پیش از این مجوز داده شده است. شرکت اوبر که در عرصه مسافربری فعالیت می‌کند هم اندکی پیش به این جرگه پیوست.

دیدگاه