تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

خودرو پرنده ایرباس رونمایی شد

  • 19 اسفند 1395 - 22:45
خودرو پرنده ایرباس رونمایی شد

شرکت ایرباس و شرکت ایتال دیزاین در نمایشگاه خودرو ژنو از یک خودرو مفهموی رونمایی کردند که می تواند حمل نقل شهری را در آینده متحول کند.

به گزارش رسانه‌ها، تصور کنید قصد رفتن به جایی را دارید و دیرتان شده است تنها راه سر وقت رسیدن به قرار، پرواز بر فراز مسیر پر ترافیک شهری است.

از روی موبایل خود با یک اپلی کیشن تاکسی درخواست می کنید یک خودرو خودران در سریع‌ترین زمان ممکن حاضر می شود. تا قسمت بدون ترافیک مسیر را بر روی زمین طی می کنید. به قسمت پر ترافیک که می رسید پهبادی با چهار پروانه از راه می رسد و به بالای خودرو شما ملحق می شود و شما را از بالای ترافیک شهری رد می کند و شما در کمترین زمان به مقصد می رسید اگر فکر می کنید این رویاست اشتباه می کنید.

ماتیوس تامسون مدیر بخش خودرو پرنده ایرباس می گوید : «شاید تا ده سال دیگر بتوانیم این محصول را تولیدی کنیم البته تا آن زمان خیلی چیزها باید پیشرفت کند از جمله هوش مصنوعی ، سیستم‌های هدایت پرواز ، سیستم‌های ناوبری و خودران خودرو و البته تکنولوژی پرواز امن ، ما از هم اکنون کار را شروع کرده ایم.»

وی در پاسخ به این سوال که چقدر چنین وسیله‌ای می تواند ایمن باشد می گوید: «برای ایرباس ایمنی در پرواز مهم‌ترین اصل است و تا زمانی که از نظر ایمنی مطمئن نشویم این محصول را تولید نمی کنیم.»

فیلیپ پرینی مدیر طراحی شرکت ایتال دیزاین که از مطرح‌ترین شرکت‌های طراحی خودرو در جهان است هم درباره این خودرو می گوید :«این وسیله از سه بخش شاسی، کابین و یک سیستم پروازی تشکیل شده است ترکیب این سه قسمت می تواند انعطاف بسیاری در حمل نقل ایجاد کند با این روش این کابین در برخی اوقات می تواند در سیستم حمل نقل ریلی قرار گیرد برخی اوقات روی جاده حرکت کند و اگر سیستم اولویت دید پرواز کند.»

این خودرو که پاپ آپ نام دارد از یک کابین ماژولار دو نفره و یک بخش زمینی تشکیل شده است.

این محصول همانند یک خودرو عمل کرده و در زمانی که ترافیک خیلی شدید باشد می‌تواند به صورت عمودی پرواز کند.

هنگامی که مسافران به مقصد خود می‌رسند، هم ماژول زمینی و هم هوایی به ایستگاه‌های شارژ مخصوص خود برده شده و منتظر مسافران بعدی می‌مانند.

یورگ آستالوش مدیر عامل شرکت ایتال دیزاین در باره این خودرو می گوید :« برای طراحی خودروهای شهری آینده، خودروهای سنتی نمی‌تواند به تنهایی راه حلی برای کلان‌شهرها باشند و خودروسازان باید به زیرساخت‌های پایدار و هوشمند، اپلیکیشن‌ها، سیستم‌های یکپارچه سازی، سیستم‌های نیرودهی، برنامه‌ریزی شهری، جنبه‌های اجتماعی و غیره فکر کنند.

مسافرانی که از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند به راحتی می‌توانند مقصد خود را با استفاده یک اپلیکیشن همراه مشخص کرده و سیستم به طور خودکار بهترین راه حمل و نقل را بر اساس زمان بندی، تراکم ترافیک و هزینه‌ها به آنها نشان خواهد داد.»

این محصول برقی در نظر گرفته شده است و کابین با اتصال به ماژول زمینی خود قادر است تا به یک خودرو زمینی تبدیل شود که با باتری کار می کند و می‌تواند با هر بار شارژ ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

این خودرو مجهز به سیستمی است که صورت مسافران را اسکن و شناسایی کرده و همچنین طول مسیر را بر روی یک صفحه به آنها نشان می‌دهد.

اگر مسافران در حین سفر با بخش زمینی با ترافیک مواجه شوند به سادگی می‌توانند درخواست تغییر وضعیت خودرو را صادر کنند تا کابین از ماژول زمینی جدا شود و به صورت عمودی به هوا برود.

این خودرو حمل نقل شهری را در آینده متحول می کند. خودروهای خود ران در آینده همه گیر می شوند و گام بعدی این وسایل حمل نقل پرنده هستند.

دیدگاه