تشکیل شورای عالی اجتماعی کشور از قانون برنامه ششم خارج شد

  • 11 اسفند 1395 - 18:43
تشکیل شورای عالی اجتماعی کشور از قانون برنامه ششم خارج شد
نمایندگان مردم در خانه ملت جهت تأمین نظر شورای نگهبان تشکیل شورای عالی اجتماعی کشور را از قانون برنامه ششم خارج کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برخی مواد لایحه برنامه ششم توسعه اعاده شده از شورای نگهبان، با حذف بند (الف)ماده ۹۵ و تبصره آن در این لایحه با ۱۰۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در بند (الف) ماده ۹۵ آمده بود: به منظور هماهنگی برنامه ها و نظارت بر عملکرد کلیه دستگاههای اجرایی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی وظایفی برعهده دارند شورای عالی اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهوری و نائب رئیسی وزیر کشور تشکیل می گردد.

وظایف، اختیارات و ترکیب اعضاء شورا به پیشنهاد وزارت کشور حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد. نظارت بر حسن اجراء و پیگیری مصوبات شورای عالی اجتماعی برعهده سازمان امور اجتماعی خواهد بود.

 و در تبصره اشاره شده بود مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور جهت اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی جهت بررسی مغایرت با قوانین برای ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه تشکیل شورای عالی اجتماعی کشور از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، عنوان کرد: شورای نگهبان بداند که تشکیل شورای عالی اجتماعی کشور از جمله نظرات مقام معظم رهبری بود که این شورا به آن عمل نکرده است.

دیدگاه