گذشت مطهری نسبت به آمر اصلی حمله اسفند 93 در شیراز: متنبه شده

  • 26 مهر 1396 - 7:47
گذشت مطهری نسبت به آمر اصلی حمله اسفند 93 در شیراز: متنبه شده

علی مطهری، نایب رئیس مجلس می‌گوید از فرمانده نظامی که اسفند ۱۳۹۳ دستور حمله به او را در شیراز صادر کرده، شکایت نمی‌کند. او می‌گوید آمر اصلی «متنبه شده.»

مطهری در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق که امروز چهارشنبه ۲۶ مهر چاپ شده، گفته:«آمر اصلی اخیرا حکم ارتقا گرفته. به خاطر احترام به این حکم و اینکه آبروی او حفظ شود، عملا دنبال نمی‌کنیم.»

مطهری شهریور امسال هم از اینکه «آمر اصلی» حادثه خشونت‌‌بار» اسفند ۱۳۹۳ شیراز «ارتقا» یافته، ابراز تاسف کرده بود.

اشاره نایب رئیس مجلس به یکی از مقامات نظامی استان فارس است که سال گذشته به یکی از مناصب نظامی در خارج از استان منصوب شد.

آقای مطهری در خصوص وضعیت این فرمانده نظامی افزوده: «ما دنبال نکردیم. باید یک دادگاه جدید تشکیل می‌شد تا در آن آمر اصلی محاکمه می‌شد اما ما دیگر پیگیر دادگاه جدید نشدیم.»

او در پاسخ به این پرسش که ‌«فکر نمی‌کنید عدم شکایت شما منجر به تکرار چنین وقایعی شود»، گفت: «به اندازه کافی اینها تنبیه شده‌‌اند و آمر اصلی هم به اندازه کافی متنبه شده است. ما این کار را [رضایت از جرم آمر اصلی] به خاطر مصالح کشور انجام داده‌ایم.»

علی مطهری ۱۸ اسفند ١٣٩٣ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود که پس از خروج از فرودگاه مورد هجوم افراد موتورسوار قرار گرفت. بعدا مشخص شد که مهاجمان وابسته به یک نهاد نظامی بوده‌اند.

مطهری می‌گوید از نتیجه رسیدگی به این پرونده راضی است: «چون هم مهاجمان و هم آمران درجه دو، هر دو محکوم و مجازات شدند و همه آن‌ها هم به نادرستی کار خود اعتراف کردند و در دادگاه اول عذرخواهی کردند. علاوه بر این، این حادثه آثار بسیار خوبی در استان فارس داشت و کاملا آن فضا و جو سابق که در آن استان وجود داشت، از بین رفت. نهادها هم در جای خود قرار گرفتند و استاندار نیز تغییر کرد. این حادثه آثار بسیار خوبی در استان فارس و در کل کشور داشت.»

دیدگاه