علی مطهری: شاید نظر رهبری درباره حصر تغییر کرده باشد

  • 02 مهر 1396 - 7:39
علی مطهری: شاید نظر رهبری درباره حصر تغییر کرده باشد

علی مطهری، نایب رئیس مجلس می‌گوید ممکن است نظر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در خصوص حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد تغییر کرده باشد.

مطهری به مجله لوپوئن فرانسه گفته که دو سال قبل با رهبر انقلاب در خصوص لغو حصر صحبت کرده اما ایشان «مخالف بودند» اما الان اوضاع «عوض شده»: «آقایان موسوی و کروبی با مشکل سلامتی مواجه هستند. آن‌ها سالخورده هستند و ممکن است نظر رهبری هم تغییر کرده باشد.»

موسوی، کروبی و رهنورد چند ماه پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ در حصر خانگی قرار گرفتند. آن‌ها که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر هستند، بارها به دلیل بیماری به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مطهری،پایان دادن به حصر خانگی در شورای عالی امنیت ملی ایران به طور غیررسمی مطرح شده و اعضای این شورا روی اینکه «مهم است برای این موضوع راه حلی یافت شود توافق دارند.»

او افزوده:‌ «ما امیدواریم که این مسأله سریعا در شورای عالی امنیت ملی به طور رسمی مطرح و به رأی گذاشته شود و بتوانیم راه حلی بیابیم. مقصود این است که یا تصمیم آزادی آنان گرفته شود و یا اینکه در باره محاکمه علنی آنان تصمیم گیری شود. البته باید اتهامات طرف مقابل نیز رسیدگی شود.»

مهدی کروبی مرداد امسال در اعتراض به حضور ماموران امنیتی دست به اعتصاب غذا زد. به دنبال این اعتصاب غذا حال او نامساعد شد و به بیمارستان منتقل گردید.در زمانی که کروبی در بیمارستان بود نمایندگانی از دولت با او مذاکره کردند و به او اطمینان دادند که ماموران امنیتی از منزلش خارج می‌شوند و کروبی نیز به اعتصاب غذایش پایان داد. چندی بعد هم اعلام شد که ماموران امنیتی از منزل مهدی کروبی خارج شده‌اند.

کروبی همچنین خواهان برگزاری دادگاه علنی برای رسیدگی به وقایع سال ۱۳۸۸ شده است.

دیدگاه