دختر هاشمی رفسنجانی: هیچ‌کس نمی‌داند علت مرگ پدرم چه بود

  • 08 اسفند 1395 - 23:16
دختر هاشمی رفسنجانی: هیچ‌کس نمی‌داند علت مرگ پدرم چه بود

فاطمه هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که «برخی اظهار‌نظر‌های» پزشکی درباره علت مرگ پدرش «دقیق و منطبق با برخی واقعیات» نیست و «کسی نمی‌داند» علت فوت پدرش چه بوده است. هاشمی رفسنجانی روز ۱۹ دی ۱۳۹۵ در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

فاطمه هاشمی در گفتگویی تفصیلی با خبرگزاری ایسنا که روز یکشنبه هشتم اسفند ماه منتشر شد با اشاره به انتشار اخبار متفاوت پیرامون مرگ آقای رفسنجانی گفت: «برخی اظهار نظرهای پزشکان و حتی نزدیکان ما دقیق و منطبق با برخی واقعیات نیست. هیچ کس نمی داند که علت فوت آیت‌الله چه بود.»

فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی درباره وضعیت جسمی پدرش گفت: «ایشان هیچ مشکلی از نظر سلامت نداشتند. پنجشنبه هفته قبل از فوت، پزشکی ایرانی که مقیم آمریکا هستند با یک دستگاه سونوگرافی مجهز و با اصرار من ایشان را معاینه کردند و به من گفتند پدر شما به قدری سالم است که به راحتی تا ۱۰ سال بدون هیچ مشکلی می‌توانند زندگی کنند؛ تمام بدن ایشان را بررسی کردند، حتی آزمایش دادند که جواب آنها بعد از فوت ایشان آماده شد و همه چیز طبیعی بود؛ ایشان هیچ مشکلی نداشتند. آقای هاشمی وزیر بهداشت، دکتر طباطبایی و دکتر ناظری در مصاحبه‌های خود مطالبی را مطرح کردند که در مواردی دقیق نبوده است.»

حسن قاضی زاده هاشمی،‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز ۲۹ دی ماه به خبرگزاری ایسنا گفته بود که آقای هاشمی رفسنجانی «۸۲ سال سن داشتند اما ۱۶ سال پیش آنژیوگرافی کردند و ۳ پلاک در رگ‌های قلب‌شان گذاشتند. همچنین ۲۰ سال دیابت داشتند و در ماه‌های آخر از انسولین استفاده می‌کردند.»

فاطمه هاشمی ظاهرا در واکنش به این گفته‌های آقای هاشمی گفت: «قند ایشان کنترل شده بود و میزان آن روی ۸۵ الی صد بود و هیچ مشکل و ناراحتی قلبی در پدرم وجود نداشت. درباره اینکه برخی می‌گویند عمل آنژیو روی پدرم انجام شده است باید بگویم حقیقیت آن است که این کار به اجبار پزشک ها و من انجام شد. جواب آنژیو نیز حاکی از این بود که هیچ گونه مشکلی در قلب ایشان وجود ندارد.»

فرزند آقای رفسنجانی با اشاره به اینکه پدرش هیچ‌گاه تیم پزشکی نداشته است گفت: «بعد از فوت آیت الله هاشمی نقل قول‌های زیادی از ایشان مطرح می شود، اما من در جریان این نقل قول‌ها قرار نداشته ام.» پس از فوت آقای رفسنجانی حسن قاضی زاده هاشمی،‌ وزیر بهداشت گفته بود: «رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام علاقه‌ای به داشتن تیم پزشکی» نداشت.

هاشمی رفسنجانی زمانی که در استخر واقع در کاخ گلستان در حال شنا بوده است، جانش را از دست داد.

دیدگاه