رهبر انقلاب بر لزوم عدم تبعیض قومی و مذهبی تاکید کردند

  • 15 شهریور 1396 - 13:31
رهبر انقلاب بر لزوم عدم تبعیض قومی و مذهبی تاکید کردند

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در نامه‌ای بر لزوم «عدم تبعیض قومی و مذهبی» تاکید کردند.این نامه در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان منتشر شده است.

مولوی عبدالحمید پپ مرداد امسال نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته و در آن از وجود تبعیض‌های قومی در کشور انتقاد کرده بود. عبدالحمید در این نامه خواسته بود که از اهل سنت در دولت استفاده شود و همچنین به ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی اهل سنت‌ در شهرهای بزرگ پایان داده شود.

رهبر انقلاب نیز نامه‌ای به تاریخ ۲۱ مرداد در پاسخ به مولوی عبدالحمید تاکید کرده: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»

با وجود تاکید مسئولان بر رفع تبعیض و نابرابری قومی و مذهبی اما اقلیت‌های قومی و مذهبی در پست‌های ملی به کار گرفته نمی‌شوند.

 

 

دیدگاه