بازگشت کروبی از بیمارستان به حصر؛ «مأموران از منزل خارج ‌شده‌اند»

  • 09 شهریور 1396 - 7:06
بازگشت کروبی از بیمارستان به حصر؛ «مأموران از منزل خارج ‌شده‌اند»

خانواده مهدی کروبی که در پی نارسایی قلبی و اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شده بود، می‌گویند که مأموران از داخل خانه محل حصر او خارج شده‌اند و او از بیمارستان به حصر باز گشته است.

فاطمه کروبی، همسر آقای کروبی گفت: “دولت خوشبختانه به تعهد و وعده‌ای که داده بود عمل کرد و نیروهای امنیتی در هفتمین سال حصر با استقرار در مکانی در کوی چوبینه، از منزلمان خارج شدند”.

او از “اقدام همدلانه مسئولان نظام در جهت خروج زندانبانان از منزل” تشکر کرده است.

محمدحسین کروبی، فرزند آقای کروبی هم ضمن تأیید این خبر به پایگاه خبری جماران گفته که پدرش را چند روز بیشتر در بیمارستان نگه داشتند تا مطمئن شوند باتری (پیس‌میکر) تعبیه شده در قلب او مشکل ندارد.

خانواده آقای کروبی روز چهارشنبه ۲۵ مرداد اعلام کرده بودند که او در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده و جز داروی قلبش، چیز دیگری از جمله آب و غذا نخورده است.

همسر آقای کروبی در آن زمان گفته بود که آقای کروبی دو خواسته اصلی دارد، یکی خروج مأموران از منزلی که او در آن در حصر به سر می‌برد و دوم برگزاری دادگاه علنی و با حضور هیئت منصفه.

آقای کروبی که حدود ۸۰ سال دارد، چند روز پیش از آن به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود تا برای قلب او باتری گذاشته شود.

او پس از اعتصاب غذا هم به دلیل بالا رفتن فشار خود به بیمارستان منتقل شد.

روز بعد اعلام شد که آقای کروبی پس از آنکه دولت ایران خروج مأموران از داخل خانه او را تضمین کرده، اعتصاب غذای خود را شکسته است.

اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران در یک نشست خبری، موافقت با خروج مأموران از خانه را تکذیب کرد و گفت که قرار نیست تغییری در شرایط حصر داده شود.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.

دیدگاه