درخواست شماری از نمایندگان مجلس برای پایان اعتصاب غذای کروبی

  • 25 مرداد 1396 - 21:17
درخواست شماری از نمایندگان مجلس برای پایان اعتصاب غذای کروبی

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس از درخواست جمعی از نمایندگان و فراکسیون امید برای پایان دادن به موضوع اعتصاب غذای مهدی کروبی خبر داد.

محمدرضا تابش امروز به خبرگزاری ایسنا گفت: بعد از اینکه از موضوع اعتصاب غذای آقای کروبی مطلع شدیم ضمن مشورت با جناب دکتر عارف و آقای مطهری و جمعی از دوستان نماینده تماسی با آقای حسین کروبی داشتیم و صحت و سقم مطلب را جویا شدیم. ایشان اعتصاب غذای خشک از صبح امروز را تایید کرد ما نیز مراتب نگرانی خود را اعلام کردیم.

او افزود: با توجه به اینکه آقای کروبی تازه آنژیو شده‌اند و باید داروی قلب و رقیق‌کننده خون را مصرف کنند و ممکن است عدم مصرف دارو مخاطراتی برای ایشان داشته باشد تقاضای دوستان این بود که به اعتصاب غذا پایان دهند و یا حداقل داروها را مصرف کنند. ایشان هم از پیگیری نمایندگان تشکر کردند و قرار شد موضوع را منتقل کنند و گفتند اصرار خانواده مصرف داروهاست.

این نماینده مجلس گفت: ما بلافاصله موضوع را به وزیر اطلاعات انتقال دادیم و خواستار پیگیری جدی شدیم. همچنین موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد و قرار شد از طریق رییس و مسئولین مربوطه در قوه قضاییه موضوع را پیگیری کنند. ضمناً قرار شد دکتر هاشمی وزیر بهداشت با توصیه دکتر عارف عیادتی از آقای کروبی داشته باشد.

تابش در پایان ابراز امیدواری کرد که با «درایت مسئولان و در راستای پیگیری‌هایی که قبلا توسط کمیته منتخب نمایندگان عضو فراکسیون امید» انجام شده بود و قولی که رئیس مجلس داده بود این مساله به نحوی حل شود که هم دغدغه خاطر مردم و خانواده آقای کروبی رفع شود و هم سلامتی ایشان به مخاطره نیفتد.

در همین حال آیت‌الله بیات‌زنجانی یکی از مراجع تقلید نیز با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بع صورت تلفنی گفتگو کرده و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اعتصاب غذای حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی، از وی خواست پیگیر این موضوع باشند.

 

مهدی کروبی به دنبال حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ در حصر خانگی است.

محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی درباره اعتصاب غذا گفت: پدرم می‌گوید هیچ چیزی جز محاکمه علنی نمی‌خواهد. ایشان آخرین بار به وزیر بهداشت که به بیمارستان آمده بود نیز گفتند که اگر من به خانه برگردم درخواست محاکمه دارم و به خاطر همین علیرغم بیماری قلبی، اعتصاب غذا خواهم کرد تا درخواست من را اجابت کنند.

وی با تاکید اینکه کل چیزی که پدرم می خواهد محاکمه علنی است افزود: پدر می‌گوید که در این سال‌ها هر چه خواستند به ما تهمت و افترا زدند و می‌خواهد در دادگاهی علنی به این تهمت ها و افتراها جواب دهد.

فرزند کروبی گفت: البته حضور نیروهای امنیتی در داخل منزل نیز باعث ناراحتی پدرم شده است. یکی دیگر از درخواست‌های ایشان خروج نیروهای امنیتی از داخل منزل است. ایشان می‌گویند این اولین باری است که مامورین داخل منزل هستند و این هیچ منطقی نیست.

دیدگاه