پاسخ مطهری به مشاور فرمانده سپاه درباره دخالت 110 نظامی در انتخابات سال 1384

  • 03 اسفند 1395 - 17:02
پاسخ مطهری به مشاور فرمانده سپاه درباره دخالت 110 نظامی در انتخابات سال 1384

حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده سپاه پاسداران از علی مطهری نایب رئیس مجلس خواسته تا نام حداقل یکی از ۱۱۰ نظامی را که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت گفته در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ دخالت داشته‌اند، فاش کند. مطهری در واکنش به این سخنان مشاور فرمانده سپاه از او خواسته تا سراغ افرادی برود که روح احضار می‌کنند.

مطهری بهمن ماه سال جاری در خصوص انتخابات سال ۱۳۸۴ گفته بود: «آقای هاشمی معترض بود و چندبار هم اعلام کرد و در آخر گفت به خدا واگذار کردم. معتقد بود که انتخابات ۸۴ مهندسی شده و البته بعدا شکایت هم کرد و خود ایشان به من گفت که ۱۱۰ نفر از فرماندهان نظامی در دادگاه به خاطر دخالت در انتخابات محکوم شدند و ما دیدیم اگر بخواهد حکم اجرا شود خیلی برای نظام بد می‌شود و گذشتیم.»

مشاور فرمانده سپاه پاسداران دوم اسفند در واکنش به نقل این خاطره توسط مطهری گفت: «ما به آقای علی مطهری می‌گوییم ۱۰۹ نفر را ما فاکتور می‌‌گیریم، شما فقط یک نفر از آن ۱۱۰ نفر را که در دادگاه محکوم شده است به ما معرفی کن.»

علی مطهری هم در واکنش به مشاور فرمانده سپاه در صفحه اینستاگرامش نوشت:‌ «آقای مقدم‌فر از من خواسته است اسم یکی از آن ١١٠ نفر را بگویم. به ایشان می‌گویم بروند سراغ افرادی که احضار روح می‌کنند و از طریق احضار روح آن عزیز از دست رفته اسامی را به دست آورند.»

به گفته نایب رئیس مجلس، هاشمی رفسنجانی در این خصوص گفته که «من این موضوع را به اطلاع مقام رهبری هم رساندم و گفتم به خاطر مصلحت نظام از آن‌ها می‌گذرم».

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ محمود احمدی‌نژاد در رقابت با هاشمی رفسنجانی به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی شد.

هاشمی رفسنجانی همواره از سیاست‌های احمدی‌نژاد انتقاد می‌کرد.

دیدگاه