وزارت خارجه: اظهات کریمی قدوسی «مجرمانه است»

  • 02 اسفند 1395 - 23:07
وزارت خارجه: اظهات کریمی قدوسی «مجرمانه است»

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای سخنان جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد را در خصوص مذاکرات هسته‌ای، «مجرمانه» و «قابل پیگرد» توصیف کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه روز دوشنبه دوم اسفند اظهارات تازه کریمی قدوسی در خصوص «توافقات هفت‌گانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با طرف‌های آمریکایی» را تکذیب کرده و این سخنان را «کاملا بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی» این نماینده مجلس علیه وزارت خارجه و وزیر امور خارجه نامیده‌ است.

جواد کریمی قدوسی که از نمایندگان مخالف دولت حسن روحانی و توافق هسته‌ای است، هفته گذشته گفته که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جریان دستیابی به برجام، «هفت توافق با غرب و آمریکایی‌ها» داشته است.

او در این سخنان که فایل ویدئویی آن در وب‌سایت رسمی‌اش منتشر شده، ادعا کرده که «تنها بخشی از این توافق‌ها» در زمینه «هسته‌ای، موشکی، مقاومت، حقوق بشر، به رسمیت شناختن اسرائیل و پذیرش عربستان به عنوان قدرت منطقه‌ای» بوده است.‎

وزارت امور خارجه می‌گوید: «جای تاسف است در حالی که اینگونه افتراهای کاملا بی‌اساس، هر بار مورد سوءاستفاده بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی واقع شده و آنها را در رویارویی‌های خصمانه خود جری‌تر ساخته است، هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن صورت نمی‌گیرد.»

این نخستین بار نیست که کریمی قدوسی سخنانی بحث‌برانگیز در خصوص وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان می‌کند.

او پیش از این هم گفته بود که محمدجواد ظریف در جلسه ۲۸ آذرماه سال جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام «اعتراف» به «اشتباه در توافق هسته‌ای» کرده و گفته که نباید به حرف همتای آمریکایی خود، جان کری، «اعتماد» می‌کرد.

در آن زمان وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای کریمی قدوسی را به «افشای گفت‌وگوهای محرمانه و تاکتیک‌های مذاکراتی تیم مذاکره‌‌کننده» متهم کرد.

وزارت خارجه همچنین هشتم دی ماه نیز اظهارات جدید جواد کریمی قدوسی را مبنی بر این‌ که وزیر خارجه تلاش دارد به طریقی با دولت دونالد ترامپ، تماس برقرار کند، «اتهاماتی واهی و نادرست» توصیف کرده بود.

دیدگاه