رهبر انقلاب: آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و فحاشی نیست

  • 05 تیر 1396 - 21:32
رهبر انقلاب: آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و فحاشی نیست

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر بار دیگر با اشاره به اصطلاح «آتش به اختیار» تاکید کردند که این به معنای کار خودجوش فرهنگی است و نباید با بی‌قانونی و فحاشی اشتباه گرفته شود.

به گزارش رسانه‌ها، ایشان تاکید کردند: «آتش به اختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است، به معنی بی قانونی و فحاشی و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.»

رهبر انقلاب ۱۷ خرداد عبارت “آتش به اختیار” را در انتقاد از وضعیت فرهنگی به کار بردند. البته ایشان در دیدار با دانشجویان توضیح داد که منظورش از آتش به اختیار بودن این است که طیف وسیعی از فعالان عرصه فرهنگ “خود تصمیم بگیرند که چه بکنند”.

رهبری گفته بودند: “در دانشگاه خیلی می‌شود کار کرد، اتفاقا در دانشگاه باید کار کرد. چه کسی باید در دانشگاه کار بکند؟ شما تشکل‌ها هستید که در دانشگاه باید کار بکنید. البته خطاب بنده در غیر از این جلسه به همه است؛ من به همه‌ آن هسته‌های فکری و عملی جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتبا می‌گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌ قول میدان جنگ، آتش‌ به ‌اختیار.”

حمله موشکی

رهبری خامنه‌ای همچنین در سخنان امروز دوشنبه ۵ تیر در مصلی تهران و به مناسبت عید فطر اشاره‌ای نیز به حمله موشکی اخیر ایران به اهدافی در خاک سوریه کردند.

ایشان در اشاره به آن حملات، آن را “تهاجم قدرتمندانه‌ی سپاه به دشمنان” و کاری “بزرگ” خواند.

روز یکشنبه (۱۸ ژوئن/ ۲۸ خرداد) سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که “تروریست‌های تکفیری” را در دیرالزور، واقع در شرق سوریه، هدف حمله موشکی قرار داده است.

در بیانیه این نهاد آمده بود که هدف از عملیات روز یکشنبه “تنبیه تروریست‌های جنایتکار” بود و به انتقام حملات مرگبار اخیر آنان به یکی از ساختمان‌های مجلس شورای اسلامی و حرم امام  انجام شد. پس از آن حمله کم سابقه در تهران – که باعث شهادت ۱۸ نفر شد – سایت خبری اعماق وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ویدیویی از مهاجمان به مجلس را منتشر کرد.

 

دیدگاه