سپاه: حمله موشکی به تروریست‌ها با فرماندهی رهبری انجام شد

  • 31 خرداد 1396 - 22:31
سپاه: حمله موشکی به تروریست‌ها با فرماندهی رهبری انجام شد

روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله موشکی چند شب قبل به تروریست‌ها در استان دیرالزور سوریه با فرماندهی رهبر انقلاب انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز ساعاتی قبل در خصوص این حمله موشکی گفته بود که این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و ریاست جمهوری اسلامی نیز در جایگاه رییس شورای عالی امنیت به نیروهای مسلح دستور یورش کوبنده را به مقر داعش صادر کرد و این تصمیم موررد تایید مقامات عالی نظام نیز قرار گرفت.

بر اساس قانون اساسی، مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید رهبری اجرا می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز شب گذشته در جمع روحانیون در خصوص پرتاب موشک از ایران به دیرالزور سوریه گفت که «اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آماده کردن موشک و پرتاب ‏آن به نقاطی که سران داعش در دیرالزور بودند، انجام داد تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه ‏اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود.»

روابط عمومی سپاه در بخش دیگری از اطلاعیه خود اعلام کرده «کلیه مراحل شناسایی و جمع آوری اطلاعات پیرامون وضعیت مقرها و موقعیت تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور، صرفا توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرایندی دقیق و مطمئن صورت پذیرفت و در اختیار نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.»

پیشتر وزیر اطلاعات گفته بود که «نقاط تجمع سرکردگان داعش توسط وزارت اطلاعات در اختیار یگان موشکی سپاه قرار گرفت و موشک‌های سپاه آنها را نشانه گرفتند.»

به گفته سپاه پاسداران در این حمله موشکی، ۱۷۰ تروریست کشته شده‌اند.

یکشنبه شب ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) در عملیاتی که “شب قدر” (لیله القدر) نام گرفته٬ شش موشک از استان‌های غربی کردستان و کرمانشاه به سوی دیرالزور در سوریه شلیک شد.

به گفته مقامات این شلیک موشک پاسخی به حملات تروریستی ۱۷ خرداد در تهران بوده است. حملات ترورستی به مجلس و حرم امام خمینی (ره) به شهادت ۱۸ تن و زخمی‌شدن بیش از ۴۰ شهروند ایرانی منجر شد. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

دیدگاه