قاضی بازداشتگاه کهریزک به 15 سال حبس محکوم شده

  • 30 خرداد 1396 - 14:55
قاضی بازداشتگاه کهریزک به 15 سال حبس محکوم شده

سخنگوی قوه قضاییه خبر داده که علی اکبر حیدری فر، قاضی پرونده بازداشتگاه کهریزک به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه امروز در یک نشست خبری در حصوص حیدری فر گفت: ایشان دو پرونده دارد که هنوز یکی از پرونده‌ها به نتیجه نرسیده است. اما در پرونده دیگر که چند عنوان مجرمانه داشت، این فرد به اشد مجازات که ۱۵سال حبس است، محکوم شده و اجرا می‌شود.

ظاهرا اتهام وی «مسائل مالی» است.

علی اکبر حیدری فر

گروهی از جوانانی که روز ۱۹ تیر ۱۳۸۸ در گردهمایی‌های خیابانی ۱۸ تیر دستگیر شدند، به بازداشتگاه کهریزک برده شدند. امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین قهرمانی در سوله‌های بدون آب و امکانات کهریزک جان باختند.

قربانیان کهریزک

 شعبه ۷۶ دادگاه کیفری به ریاست قاضی مدیرخراسانی‌، در تیرماه ۱۳۹۲، حسن زارع دهنوی (معروف به قاضی حداد)، معاون او و علی‌اکبر حیدری‌فر،‌ دادیار دادسرای تهران را به اتهام بازداشت غیرقانونی افراد در کهریزک به انفصال دائم از امر قضا و ۵ سال انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرد. دادگاه این سه به طور غیرعلنی و با حضور شاکیان و خانواده‌های قربانیان برگزار می‌شد.

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و از متهمان اصلی این ماجرا که پرونده‌اش در دادگاه تجدید‌نظر در حال رسیدگی‌ست، روز یکشنبه ۲۱ شهریور سال گذشته در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قاضی پرونده‌، از بازماندگان کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک عذرخواهی و بابت بروز این حوادث ابراز شرمندگی کرد.

دیدگاه