دونالد ترامپ با قربانیان «حملات تهران» ابراز همدری کرد

  • 18 خرداد 1396 - 9:05
دونالد ترامپ با قربانیان «حملات تهران» ابراز همدری کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی با قربانیان «حملات تروریستی» تهران ابراز همدری کرده است. با این حال رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است که دولت‌های حامی تروریسم خود قربانی «شرارتی» می شوند که مروج آن هستند.

به گزارش کاخ سفید ، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفته است: ما برای قربانیان بی‌گناه حمله تروریستی در ایران و همچنین ملت ایران که چنین دوران پرچالشی را سپری می کنند، سوگواریم و دعا می کنیم.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: ما تاکید می کنیم که دولت های حامی تروریسم، خود قربانی شرارتی می شوند که مروج آن هستند.

گزارش ها حاکی است که دو تیم از افراد مسلح روز چهارشنبه ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی در تهران حمله کردند که طی این حملات جمعاً ۱۳ نفر شهید و حدود ۴۳ نفر نیز مجروح شدند و مهاجمان نیز کشته شدند.

در همین زمینه، وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای حمله روز چهارشنبه را محکوم کرده است.

در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: کژراهه تروریسم در جهان متمدن و صلح‌آمیز جایی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان،برای بهبود مجروحان این حادثه دعا کرده است.

گروه حکومت اسلامی، داعش، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این‌که افراد این گروه مسئول حملات چهارشنبه در تهران بودند، تهدید کرد که حملات بیشتری علیه ایرانیان در راه است.

درهمین حال، یک مقام دولت ایران گفته است ،عاملان حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام، «ایرانی» بودند.

رضا سیف‌اللهی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون ایران گفت: «هویت این افراد از بعضی مناطق ایران است که به داعشی‌ها پیوسته بودند و در آن مناطقی که داعش اعلام خلافت کرده بود با آنها همکاری می‌کردند».

دیدگاه