دیدار شماری از منتخبان شورای شهر تهران با خاتمی

  • 14 خرداد 1396 - 12:15
دیدار شماری از منتخبان شورای شهر تهران با خاتمی

جمعی از منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران با رئیس جمهوری پیشین سیدمحمد خاتمی دیدار و گفت‌وگو کردند. گفته‌ می‌شود خاتمی در این ملاقات درباره انتخاب شهردار آینده پایتخت توصیه‌هایی کرده است.

چهارمین نشست منتخبان دوره جدید شورای شهر تهران صبح‌شنبه، ۱۳ خرداد برگزار شد. در این نشست اعضای کمیسیون‌های موقت شورا انتخاب شدند.

افشین حبیب‌زاده، یکی از منتخبان شورای تهران به خبرگزاری ایلنا گفت: «این کار به منظور تقسیم کار و بررسی گزارش‌های اولیه در حوزه‌های مختلف شهری و در نهایت استخراج گزارش وضعیت موجود صورت پذیرفت. همچنین مقرر شد برنامه‌های مختلف مطابق با کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گیرد.»

پنجمین شورای شهر تهران که انتخابات آن همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد کار خود را به طور رسمی حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد کرد.

به گفته‌ی حبیب‌زاده پس از برگزاری چهارمین جلسه، حاضران در این نشست به دیدار محمد خاتمی رفتند و از او به خاطر حمایت از لیست امید در جریان انتخابات شوراها تقدیر کردند.

بنابر این گزارش خاتمی در این دیدار با تاکید بر این که رسالت سنگینی بر عهده‌ی منتخبان شورای شهر گذاشته شده از آنها خواست برای تثبیت جایگاه شورا تلاش کنند.

توصیه‌های خاتمی به منتخبان شورا

رئیس جمهوری پیشین همچنین به اعضای شورای پنجم شهر تهران توصیه کرد که به نهادهای مدنی، سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران بیش از گذشته توجه کنند.

حبیب‌زاده درباره انتخاب جایگزینی برای محمد باقر قالیباف به عنوان یکی از نخستین اقدام‌های شورای شهر جدید گفت: آقای خاتمی گفتند «شهردار آینده باید شخصیت ملی، برخوردار از عقبه روشن و توانمند در همکاری با کل نظام و نهادهای مختلف باشد.»

تا کنون انتشار اخبار مربوط به محمد خاتمی و نشر تصویرهای او به طور رسمی ممنوع اعلام شده است. در جریان مبارزات انتخاباتی، در تمام همایش‌های حامیان دولت عکس و شعارهایی در حمایت از خاتمی به چشم می‌خورد و شنیده می‌شد.

حسن روحانی نیز در نخستین حضور خود در تلویزیون، پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ۲۹ اردیبهشت از محمد خاتمی نام برد و از پشتیبانی‌های او تشکر کرد.

 

دیدگاه