سیدحسن خمینی برکناری رئیس دانشگاه آزاد را غیرقانونی اعلام کرد

  • 08 خرداد 1396 - 19:45
سیدحسن خمینی برکناری رئیس دانشگاه آزاد را غیرقانونی اعلام کرد
آیت‌الله سیدحسن خمینی، عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور اعلام کرد که برکناری حمید میرزاده از ریاست این دانشگاه غیرقانونی است. او خواهان دخالت رئیس‌جمهور در این خصوص شده است.
به گزارش رسانه‌ها در این نامه که در تاریخ دوم خرداد جاری نوشته شده، خطاب به روحانی آمده:«به نظر اینجانب روند عزل برادرمان جناب آقای میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیر قانونی بودن آن بسیار قوی است. هم چنین نصب سرپرست نیز بدون رای‌گیری در هیات امنا بوده است. ورود حضرتعالی در مسئله حتما مفید و راهگشا خواهد بود.»
اتفاقات دو ماه اخیر در دانشگاه آزاد و برکناری مدیران نزدیک به هاشمی رفسنجانی باعث شده تا رسانه‌ها از این روند به عنوان «هاشمی‌زدایی» نام ببرند.
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی تا زمان فوت رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد بود.
چند روز پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی در دی ماه سال گذشته،رهبر انقلاب با صدور حکمی مشاور ارشد امور بین‌المللی خود، علی‌اکبر ولایتی را به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد منصوب کرد.
حمید میرزاده روز ۱۳ اردیبهشت در جلسه‌ای با حضور ولایتی برکنار شد و علی‌محمد نوریان به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد منصوب گردید.
پس از آن شماری از مدیران از جمله یاسر هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر هیات امنای این دانشگاه نیز برکنار شدند.
ولایتی در زمان حیات هاشمی رفسنجانی از جمله چهره‌های نزدیک به او قلمداد می‌شد تا جایی که از سوی هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد اما پس از درگذشت او، ظاهرا ولایتی «یا مواضع اصلی خود را آشکار کرده و یا کاملا تغییر موضع داده است.»

ارزش مالی سرمایه های دانشگاه آزاد، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و در سرتاسر ایران و حتی در کوچک‌ترین شهرها شعبه دارد.

دیدگاه