انتخابات میان دوره‌ای مجلس در اصفهان بار دیگر جنجالی شد

  • 02 خرداد 1396 - 9:12
انتخابات میان دوره‌ای مجلس در اصفهان بار دیگر جنجالی شد

انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان بار دیگر پرحاشیه شد. گفته شده حسن کامران به مجلس راه یافته اما کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند ۲۰ درصد آرای مردم اصفهان باطل شده تا فرد دیگری غیز از فرد منتخب به مجلس راه یابد.

به گزارش رسانه ها، روز دوشنبه (اول خرداد/ ۲۲ مه) اعلام شد که حسن کامران در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان برنده شده و به جای مینو خالقی به مجلس راه یافته است. خانم خالقی در انتخابات اسفند ۱۳۹۴ جزو منتخبین بود اما چند روز بعد آرای او  باطل شد و نتوانست به مجلس راه یابد.

فرمانداری اصفهان نتیجه انتخابات میان دوره‌ای مجلس در این شهر را به این شرح اعلام کرده است: حسن کامران دستجردی با ۲۴۲ هزار و ۸۸۹ رای، مجید موسویان احمدآبادی با ۲۳۲ هزار و ۱۵۷ رای و نصرالله سخاوتی لادانی با ۸۶ هزار و ۵۲۲ رای.

حسن کامران، یک اصو‌ل‌گراست و مجید موسویان احمدآبادی از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار بود.

مجموع آرای این سه نفر ۵۶۲ هزار ۵۶۸ رای می‌شود. در حالی که جمع آرای مأخوذه در این شهر ۸۷۲ هزار و ۳۹۴ رای بوده است. بنابر گزارش خبرگزاری “مهر”،  ۱۷۳ هزار و ۵۰۴ رای که حدود ۲۰ درصد کل آرای اصفهان می‌شود باطل شده‌ است.

دیروز (روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶) چند خبرگزاری اصول‌گرا از جمله خبرگزاری فارس اعلام کرده بودند که نامزد اصلاح‌طلبان یعنی مجید موسویان توانسته است اکثریت آرا را کسب کند و به مجلس راه یابد. اما اکنون گفته می‌شود با باطل اعلام کردن حدود ۲۰ درصد آرا، حسن کامران توانسته از موسویان پیشی بگیرد و به مجلس راه یابد.

نامزد اصول‌گرایان در اصفهان در حالی برنده اعلام شده که  حسن روحانی با اختلاف بیش از ۲۰۰ هزار رای بالاتر از ابراهیم رئیسی، نامزد اصولگرایان در اصفهان قرار گرفت و لیست امید، لیست اصلاح‌طلبان، برای شورای شهر دراین شهر پیروز انتخابات شد. اما در انتخابات میان دوره‌ای مجلس این نامزد اصولگرایان است که گویا توانسته با اختلاف حدود ۱۰ هزار رای نامزد اصلاح‌طلبان را شکست دهد.

وبسایت خبری فرارو نوشته است این موضوع شائبه‌های فراوانی را ایجاد کرده است که می‌تواند انتخابات در اصفهان را زیر سوال ببرد.

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند ۲۰ درصد آرای اصفهان را باطل کرده‌اند تا حسن کامران را به مجلس بفرستند. گفته می‌شود بخش قابل توجهی از آرای باطل شده، آرای مجید موسویان بوده که از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار بود.

دیدگاه