حسن روحانی: به رهبری گزارش دروغ می‌دهند

  • 25 اردیبهشت 1396 - 19:01
حسن روحانی: به رهبری گزارش دروغ می‌دهند

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و از نامزدهای انتخابات پیش رو ، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت طی یک سخنرانی در تبریز، مخالفان خود را متهم کرد که در مورد دولت او به رهبر انقلاب «گزارش دروغ» می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری ایلنا، حسن روحانی روز دوشنبه مجموعه ورزشی شهید پورشریفی تبریز گفت: «ما می‌خواهیم در این کشور دروغ نباشد ولی باز هم دروغ می‌گویند.»

او افزود: «می‌گویند دولت سند ۲۰۳۰ را قبول کرده است در حالی که دولت می‌گوید فرهنگ ایرانی و اسلامی را اجرا می‌کند. آنها آنقدر پررو شدند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند.»

سند آموزشی [سال] ۲۰۳۰ یونسکو بر مسائلی همچون آموزش محیط زیست، برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر اجتماعی برای زنان و مردان، حقوق بشر، رفع تبعیض از اقلیت‌ها، و فرهنگ صلح و عدم خشونت تأکید دارد.

سایه جنگ

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ «مقام معظم رهبری فرمودند سایه جنگ را ملت ایران از سر این کشور برداشت، این کاملا سخن دقیقی است اما این کدام دولت بود که توانست قدرت ملی مردم را نقد کند[از قدرت ملی ایران استفاده کند]. ملت ایران که همیشه بود، قدرت ملت ایران هم همیشه بود؛ پس چرا ما را آنچنان تهدید می‌کردند؟ یک نفر نبود که این قدرت را در صحنه جهانی نقد کند.»

رهبر انقلاب حدود یک هفته پیش در واکنش به اظهارات مقامات دولت که اظهار داشته بودند پس از مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام شایه جنگ از کشور دور شد، گفته بودند:‌ «بعضی‌ها گفته‌اند ما که آمدیم و مسئولیت گرفتیم تونستیم سایه جنگ را از کشور دور کنیم. این حرف درستی نیست، آنچه که سایه جنگ را از سر این کشور رفع کرده، حضور مردم است.»

واکنش روحانی به درخواست رفع حصر

حسن روحانی در در واکنش به درخواست رفع حصر رهبران اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۸۸ گفت: «بازوی من قدرت بعضی چیزها را ندارد، اما بعضی کارها با رای بالاتر از ۵۱ درصد کارساز خواهد بود.»

آقای روحانی تاکید کرد: «اگر همه پای صندوق های رای بیایند من دربسته و سربسته قول می دهم آنچه که می خواهید شدنی است.  ما می توانیم با وحدت،‌ اتحاد، همبستگی و آرامش و با کمک از رهبر عزیز و فرهیخته که من حاضرم ده ها بار دستان ایشان را برای برخی امور ببوسم مشکلاتمان را حل کنیم، اما شرط این اتفاق آن است که روز جمعه هر فردی به همراه ۱۱ نفر دیگر پای صندوق های رای بیاید.»

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

انتقاد روحانی از صدا و سیما

روحانی در همایش هواداران خود در تبریز گفت: «دلواپسان، آجرهای دیوار تحریم را که ما خراب کردیم، برده‌اند در یک انبار گذاشته‌اند که اگر دولت عوض شد، دوباره بیاورند. ما طرفدار پل هستیم نه دیوار.»

او افزود:‌ «روحانی اهل شعار نبود روحانی مرتب به دنبا فحاشی نمی‌کرد.»

روحانی گفت:‌ «چرا این همه علیه روحانی تهمت می‌زنند؟ چرا علیه دولت روحانی تهمت می‌زنند؟ چرا صدا و سیما ضد دولت حرکت می‌‌کند؟»

 

دیدگاه