واکنش قوه قضاییه به انتقاد روحانی از «38سال اعدام و زندان»

  • 24 اردیبهشت 1396 - 19:00
واکنش قوه قضاییه به انتقاد روحانی از «38سال اعدام و زندان»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ، انتقاد حسن روحانی از سابقه “۳۸ سال اعدام” را رد کرده و گفته است: “افتخار می‌کنیم که با این مجرمین برخورد کرده‌ایم و مِن بعد هم برخورد خواهیم کرد.”

به گزارش رسانه‌ها، آقای اژه‌ای در مصاحبه‌ای با خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، بدون نام بردن از حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخابات، به برخی گفته‌های او پاسخ داده و انتقادهایی را علیه او مطرح کرده است.

در سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی با توجه به سابقه طولانی ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه کارنامه او در برخورد با فساد اقتصادی را زیر سوال برد.

آقای رئیسی هم متقابلا گفت یکی از نزدیکان حسن روحانی پرونده‌ای داشته که آقای روحانی مانع از رسیدگی به آن شده است.

سخنگوی قوه قضاییه امروز، یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، گفت: “کسانی گفتند اگر فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید، ما اعلان جنگ می‌کنیم، اما قوه قضائیه تسلیم نشد و اگر اتهامات این فرد ثابت شود، قطعا با وی برخورد می‌شود.”

آقای اژه‌ای از کارنامه دستگاه قضایی در برخورد با فساد نیز دفاع کرده و گفته است که قوه قضاییه با فساد اداری هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی برخورد کرده است.

حسن روحانی در مناظره ابراهیم رئیسی را به ضعف در مبارزه با فساد متهم کرد و به او گفت: “شما اگر با فساد مخالفی در پرونده ۱۲ هزار میلیاردی که یک سویش قاضی بود که عزل شد و یک طرفش همکار شما بود که فرار کرد و یه سمتش هم فردی است که الان در ستاد شما است.”

اما غلامحسین محسنی اژه‌ای می‌گوید “اینکه قوه قضائیه دردولت قبل با فساد مبارزه نکرده خلاف و کذب است” و از جمله به محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، اشاره کرده است که با جرایم مالی زندانی است.

آقای اژه‌ای درباره سابقه قوه قضاییه در اعدام هم گفته که “مفسدین، تروریست‌ها و مافیای مواد مخدر” اعدام شده‌اند، که قوه قضاییه به آن افتخار می‌کند.

او گفته است: “متاسفانه کسانی مسائلی را به زبان آوردند که گذشته خودشان روشن است… اوایل انقلاب این قضات دادگاه انقلاب و مردم جان بر کف بودند که به وسیله تروریست‌ها شهید می‌شدند و همین کسانی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند، امروزحرفهای دیگری را مطرح می‌کنند.”

در روزهای گذشته نقل قولی از حسن روحانی، متعلق به سال ۱۳۵۹، منتشر شده که آقای روحانی در آن برای “تاثیر بیشتر” خواهان به دار کشیدن “توطئه‌گرها” در نماز جمعه است.

حسن روحانی هفته گذشته در یک سخنرانی انتخاباتی گفت: “ملت ما در انتخابات خرداد ۹۲ اعلام کرد خشونت را قبول ندارد. اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.”

ابراهیم رئیسی، سه دهه در دستگاه قضایی کشور مسئولیت‌های بالایی داشته است.

دیدگاه