سفیر روسیه: در انتخابات ریاست جمهوری 96 ایران دخالت نمی‌کنیم

  • 25 بهمن 1395 - 0:13
سفیر روسیه: در انتخابات ریاست جمهوری 96 ایران دخالت نمی‌کنیم

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران گزارش‌ها در خصوص دخالت احتمالی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ایران را تکذیب کرد.

لوان جاگاریان روز یکشنبه ۲۴ بهمن به خبرگزاری ایلنا گفت که «چند هفته پیش یکی از خبرگزاری‌ها روسیه را متهم به دخالت در امور داخلی ایران به نفع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ کرده است».

او افزود: «آن‌ها می‌خواستند همانند آمریکایی‌ها که می‌گویند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دخالت کرده، بگویند که روس‌ها در انتخابات آینده ایران هم دخالت می‌کنند. لذا به عنوان سفیر فدراسیون روسیه در ایران این موضوع را کاملاً رد می‌کنم».

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در اوایل ماه ژانویه ۲۰۱۷ اعلام کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، شخصاً دستور اجرای حملات سایبری و تحریف گزارش‌های رسانه‌ای با هدف تخریب فعالیت انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی را صادر کرده است.

روسیه این اتهامات را رد کرده است.

سفیر روسیه به گزارش‌ها در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اشاره‌ای نکرده اما احتمالا گفته او به یادداشت یک تحلیلگر روس اشاره دارد که حدود دو ماه پیش در رسانه‌ها منتشر شد.

این نویسنده در یادداشت خود اعلام کرده بود که به قدرت رسیدن شخصیتی از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مانند عزت‌الله ضرغامی، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا باهنر، احمد توکلی، کامران باقری لنکرانی، پرویز فتاح و سعید جلیلی ممکن است به نفع روسیه تمام می‌شود.دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار است روز جمعه ۲۹ ادیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود.

دیدگاه