فدریکا موگرینی:‌ ایران به تعهدات برجام پایبند است

  • 20 اردیبهشت 1396 - 9:57
فدریکا موگرینی:‌ ایران به تعهدات برجام پایبند است

مسئول ارشد سیاسی خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد، ضمن تاکید بر پایبندی ایران به اجرای تعهدات خود در توافق اتمی، گفته اتحادیه اروپا همگام با دیگر سازوکارهای بین‌اللمی «قویا» از «برجام» حمایت می‌کند.

به گزارش رسانه‌ها، فدریکا موگرینی که روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به مقر سازمان ملل در نیویورک رفته بود، در جمع خبرنگاران گفته است اتحادیه اروپا به اجرای توافق اتمی صورت‌گرفته میان ایران و شش قدرت جهانی پایبند است: «من به مقام‌های ایالات متحده گفته‌ام که اتحادیه اروپا عمیقا به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک علاقه‌مند و پایبند است؛ به معنی این‌که این توافق از سوی همه‌ی طرف‌ها اجرا شود».

خانم موگرینی از طرف دیگر با تاکید بر پایبندی کنونی ایران به تعهدات خود، گفته است «ما هم به طور برابر به تمامی تعهدات داده‌شده از جمله تحریم‌های برچیده‌شده در ارتباط با برنامه اتمی متعهد هستیم».

مسئول ارشد سیاسی خارجه اتحادیه توافق اتمی را «نقطه عطفی» در منع گسترش جنگ‌افزار هسته‌ای توصیف کرده و آن را عاملی در راستای ایجاد امنیت بیشتر منطقه و جهان نامیده‌است.

دونالد ترامپ، در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری شدیدا از مذاکرات و توافق اتمی صورت‌گرفته میان دولت اوباما، پنج دولت دیگر، و تهران، انتقاد کرده و وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات این توافق را لغو کند. با این همه پس از پیروزی در انتخابات سال گذشته آمریکا، اعضای دولت آقای ترامپ، بیش از آنکه از لغو توافق سخن بگویند از «بازبینی»، «ارزیابی» و یا «اجرای دقیق» آن سخن گفته‌اند.

دیدگاه