لیست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد

  • 20 اردیبهشت 1396 - 9:52
لیست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت فهرست ۲۱نامزد خود برای انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ۲۱نامزد این شورا عبارتند از : محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری، معروف صمدی، سید محمود میرلوحی، افشین حبیب‌زاده، زهرا نژادبهرام، علی اعطا، محسن هاشمی، محمد علیخانی، زهرا صدراعظم نوری، آرش میلانی،ابراهیم امینی، الهام فخاری،حسن خلیل آبادی، شهربانو امانی، احمد مسجدجامعی، بهاره آروین، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، حسن رسولی و حجت نظری.

در فهرست اعلام شده توسط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تنها شش زن حضور دارند. به عبارت دیگر بیش از ۷۱ درصد لیست ارائه شده را مردان تشکیل می دهند.

محمدرضا عارف،رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، سال گذشته وعده داده بود که سهم زنان و جوانان در لیست اصلاح طلبان ۵۰ درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آقای عارف گفته بود، «شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین اولویت بخشی به زنان و جوانان را به عنوان دغدغه بخشی مهمی از جمعیت کشور به تصویب رساند که بر اساس آن حداقل ۳۰ درصد سهمیه لیست شوراها متعلق به خانم‌ها و حداقل ۳۰ درصد متعلق به جوانان است که ما جمع این دو را ۵۰ درصد در نظر گرفتیم زیرا در مواردی با هم همپوشانی دارد.»

در همین حال گزارش ها حاکی است که صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات شوراها در تهران از جمله عبدالله مومنی، عماد بهاور و علی تاجرنیا رد شده است.

به گفته مقام‌های ستاد انتخابات ایران از حدود ۲۹۰ هزار نامزد انتخابات شوراها، ۱۰ هزار نفر یعنی حدود سه درصد، توسط هیئت‌هایی اجرایی رد صلاحیت شده بودند. ولی گزارش‌ها حاکی است که صلاحیت حدود چهار هزار و۵۰۰ نفردیگر نیز توسط هیات‌های نظارت رد شده است.

اعلام «لیست خدمت»

در همین حال، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، روز سه شنبه نیز گفته است که فهرست نهایی نامزدهای اصولگرا برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران با اشاره به این که جمع بندی «لیست خدمت» به پایان رسیده، گفته است: «اسامی کاندیداها طبق برنامه ریزی صورت گرفته فردا در یک نشست خبری اعلام می شود.»

انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران در ۱۲۰۰ شهر و ۳۹ هزار روستا و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.

دیدگاه