واکنش فرمانده بسیج به روحانی: محو اسرائیل جزو آرمان‌های ماست

  • 18 اردیبهشت 1396 - 0:52
واکنش فرمانده بسیج به روحانی: محو اسرائیل جزو آرمان‌های ماست

رئیس سازمان بسیج ایران در واکنش به انتقاد حسن روحانی از نوشته شدن شعار «محو اسرائیل» بر یکی از موشک‌های سپاه پاسداران تأکید کرد که «محو» این کشور جزو «آرمان‌های» جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامحسین غیب‌پرور روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، گفت: «شعار مرگ بر اسرائیل بر روی موشک مگر کار بدی است، اساساً محو اسرائیل جزو آرمان‌های ما می‌باشد».

حسن روحانی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت، در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که «شهرهای زیرزمینی نشان دادند؛ روی موشک شعار نوشتند تا برجام را به هم بزنند».

اشاره رئیس‌جمهور ایران به بخش تصاویر سیلوهای موشکی سپاه پاسداران در تلویزیون ایران و همچنین نوشتن شعار «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» به زبان عبری بر روی یکی از موشک‌های آزمایش شده بود.

این اقدام‌های سپاه پاسداران پیش از این بازتاب زیادی داشته است.

از جمله آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل، یکشنبه اول اسفند ۹۵ در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ یادآور شده بود که ایران روی موشک‌های دوربردی که سال ۹۴ شلیک کرد، از جمله به زبان عبری نوشته بود «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود».

سپاه پاسداران مهر سال ۹۴ از اولین «شهر موشکی» خود رونمایی کرد و فرمانده هوافضای این نیرو همان زمان گفت که پایگاه‌های موشک‌های دوربرد ایران «در عمق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند» و «در همه استان‌ها و شهرهای» کشور «آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند».

سپاه در دی ماه همان سال از «دومین شهر موشکی» ایران رونمایی کرد.

اظهارات حسن روحانی در انتقاد از اقدامات سپاه پاسداران در تقابل با برجام، پیشتر واکنش ستادکل نیروهای مسلح را نیز برانگیخت و در این زمینه مسعود جزایری سخنگوی این ستاد گفته بود که ارتقای توان موشکی ربطی به برجام ندارد.

در عین حال در روزهای اخیر ویدئویی از اظهارات مهدی طائب، از چهره‌های منتقد دولت و رئیس قرارگاه عمار، در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده که در آن تصریح شده «برجام روحانی» سه بار مانع از صدور تسلیحات نظامی ایران به یمن شده و راه ارسال موشک به یمن را بسته است.

در این فایل ویدئویی که ظاهراً نخستین بار در ۲۶ فروردین امسال انتشار یافته، آقای طائب با اشاره به این موضوع نتیجه‌گیری می‌کند که «هر خونی که در یمن ریخته شود، روحانی در آن شریک است».

پیشتر فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران هم با انتقاد از رویکرد «تحقیرآمیز» دولت حسن روحانی گفته بود که موشک ماهواره‌بر آماده پرواز» ایران از «ترس آمریکا در انبار نگهداری» می‌شود.

دیدگاه