قالیباف به «خرید آرا» متهم شد

  • 17 اردیبهشت 1396 - 8:45
قالیباف به «خرید آرا» متهم شد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران می‌گوید که وزارت کشور سایت تازه تاسیس محمدباقر قالیباف برای کاریابی و ثبت نام حقوق بیکاری را غیرقانونی می‌داند و باید به این موضوع رسیدگی شود. اما آقای قالیباف در اطلاعیه‌ای گفته که این سایت جنبه غیرقانونی ندارد.

آقای رحمانی فضلی روز شنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرگزاری ایلنا گفته است: “من امروز از بخش حقوقی وزارت کشور درباره این سایت پرسیدیم و آنها گفتند که هم غیرقانونی است و هم جنبه تطمیع دارد و هم شائبه خرید و فروش رأی در آن وجود دارد.”

او گفته است که به این موضوع با حضور نماینده دادستانی رسیدگی خواهد شد. وزیر کشور ایران می‌گوید: “اگر این موضوع اثبات شود، حتما تذکر می دهیم.”

اما محمدباقر قالیباف در اطلاعیه‌ای گفته است: “مستند به تبصره یک ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری خرید و فروش رای منصرف به شعب اخذ رای و روز انتخابات است و ارتباطی با برنامه‌های کاندیداها ندارد.”

در این اطلاعیه همچنین از اعلام علنی این موضوع توسط وزیر کشور انتقاد شده است: “مستند به تبصره یک و دو ماده ۳۳ وزیر کشور وقوع تخلفات احتمالی را باید به به هیات مرکزی نظارت و دادستان اعلام نماید و در این مواد قانونی سخنی از اعلام عمومی و مصاحبه علیه کاندیداها توسط وزارت کشور و وزیر مربوطه نشده است.”

ایجاد پنج میلیون شغل و پرداخت ۲۵۰ هزار تومان حقوق ماهانه بیکاری از وعده‌های انتخاباتی محمدباقر قالیباف است.

آقای قالیباف سایتی به راه انداخته که به نظر می‌رسد کاربران برای کاریابی و دریافت حقوق بیکاری می‌توانند از آن استفاده کنند.

کاربران برای ثبت نام در این وبسایت باید کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنند.

جزئیاتی از چگونگی کار این وبسایت، شناسایی بیکاران، تخصیص فرصت‌های شغلی به آنها و شرایط پرداخت حقوق بیکاری‌شان منتشر نشده است.

منتقدان آقای قالیباف می‌گویند که منبع مالی برای این طرح وجود ندارد و روشن نیست آقای قالیباف در صورت پیروزی در انتخابات چگونه می خواهد هزینه پرداخت این مبالغ را تأمین کند.

سایت “کارانه” کمی پس از آغاز به کار، برای مدتی از دسترس خارج شد. محمود رضوی، مسئول تبلیغات ستاد آقای قالیباف گفت که “حمله سایبری” دلیل این اختلال بوده است.

دیدگاه