واکنش یک مقام نظامی به سخنان روحانی در خصوص شلیک موشک در زمان مذاکرات برجام

  • 16 اردیبهشت 1396 - 9:37
واکنش یک مقام نظامی به سخنان روحانی در خصوص شلیک موشک در زمان مذاکرات برجام

سرتیپ مسعود جزایری، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح بدون اشاره به نام حسن روحانی به اظهارات او در مناظره روز جمعه ۱۵ اردیبهشت واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، جزایری توان موشکی با موضوع برجام را «بی‌ارتباط» دانسته و گفته: «ارتقاء توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.»

حسن روحانی در مناظره روز جمعه گفته بود: «آنجایی که خواستند برجام را به هم بزنند، دیدیم چه کار کردند؛ آمدند شهرهای زیرزمینی را نشان دادند تا برچام را به هم بزنند، روی موشک شعار نوستند تا برجام را به هم بزنند و ما نتوانیم از برجام ۱۰۰ درصد استفاده کنیم.»

اشاره روحانی به آزمایش موشکی سپاه در یک مانور نظامی بود که روی آن شعار نابودی اسرائیل نوشته شده بود. این موشک در زمان مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی شلیک شد.

سپاه پاسداران همچنین در مهر سال ۹۴ از اولین «شهر موشکی» خود رونمایی کرد و فرمانده هوافضای این نیرو همان زمان گفت که پایگاه‌های موشک‌های دوربرد ایران «در عمق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند» و «در همه استان‌ها و شهرهای» کشور «آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند».

سرتیپ جزایری همچنین از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواسته تا از «ورود مناقشه‌آمیز به مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم» خودداری کنند.

این مقام نظامی در حالی از نامزدهای انتخابات می‌خواهد که در خصوص مسائل نظامی سخن نگویند که قانونی در خصوص ممنوعیت ابراز نظر در این خصوص وجود ندارد.

از سوی دیگر بر پایه قوانین، نیروهای نظامی از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی منع شده‌اند اما با وجود این ممنوعیت، مقامات نظامی در خصوص مناقشات سیاسی اظهارنظر می‌کنند.

 

دیدگاه