قشقاوی: گزارشی مبنی بر بی‌احترامی با زنان ایرانی در تفلیس ارایه نشده است

  • 11 اردیبهشت 1396 - 13:01
قشقاوی: گزارشی مبنی بر بی‌احترامی با زنان ایرانی در تفلیس ارایه نشده است

حسن قشقاوی، معاون وزارت امورخارجه ایران، گفته است که “هیچ گزارش و اطلاعاتی درخصوص بی‌احترامی به زنان گردشگر ایرانی در فرودگاه تفلیس به سفارت ایران در گرجستان ارائه نشده است.”

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آقای قشقاوی درخصوص ادعای موضوع برخورد “نامناسب” با تعدادی از مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس، پایتخت گرجستان، گفته است که “از آقای داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، برای پیگیری دقیق‌تر موضوع درخواست کردیم که اگر مدارکی در دست دارند ارائه کنند که تا این لحظه مدرکی از سوی وی دریافت نکرده‌ایم.”

آقای قشقاوی تاکید کرده است که سفیر ایران در گرجستان “اذعان کرده که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر چنین اتفاقی رخ داده باشد به سفارت” ارائه نشده است.

حدود ۱۰ روز پیش گزارش شد که در پی اعتراض یکی از نمایندگان مجلس ایران به نحوه بازرسی بدنی مسافران زن ایرانی در فرودگاه پایتخت گرجستان، نخست‌وزیر این کشور دستور بررسی موضوع را داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، گئورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر گرجستان در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در تفلیس از این موضوع اظهار “تعجب”کرده است.

آقای داداشی روز سه‌شنبه (۲۹ فروردین/۱۸ آوریل) در مجلس ایران گفته بود: اتفاق ناگواری که در فرودگاه تفلیس گرجستان برای هموطنان ما رخ داده بسیار ناگوار است، متاسفانه زنان ایرانی را به بهانه بازرسی در ملاء عام عریان کرده‌اند که شاهدان عینی در این باره وجود دارد.”

این نماینده مجلس همچنین گفته بود: “عزت، شرف و غیرت ایرانی کجا رفته؟ تا کی می خواهیم در این زمینه کوتاهی کنیم.”

برگزاری مراسم نوروز در گرجستان این کشور را به خصوص در ایام نوروز تبدیل به یکی از مقاصد مورد توجه مسافران ایرانی کرده است.

در نوروز امسال بیش از ۱۰۰ پرواز از شهرهای بزرگ ایران به تفلیس برقرار شد.

شرایط امنیتی ترکیه، که به طور سنتی مقصد بسیاری از ایرانی‌ها در سال‌های گذشته بوده، باعث شده مسافران ایرانی رغبت بیشتری برای سفر به گرجستان پیدا کنند.

نوروز امسال حدود ۱۰ خواننده ایرانی ، کنسرت‌ خود را در تفلیس برگزار کردند.

دیدگاه