تقسیم فارس صحت ندارد

  • 25 مرداد 1400 - 10:28
تقسیم فارس صحت ندارد

استاندار فارس گفت: در سطح دولت هیچ موضوعی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نشده و اگر مطرح می‌شد نخستین فرد مطلع از این جریان استاندار بود.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۲۴ مرداد در جلسه شورای اداری فارس گفت: بخشی  از تلاش‌های مدیران اجرایی در پروژهپهای عمرانی و اقتصادی تبلور می‌یابد و انتظار بر این است که مدیران آمادگی لازم را داشته باشند تا پروژه‌های باقی مانده را در ایام هفته دولت، که از دوم شهریور ماه آغاز می‌شود، به مردم شریف استان فارس تقدیم کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، او، با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان و رفع مشکلات از این تلاش‌ها تقدیر کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست اقدامات خود را در راستای فعالیت‌های اعلامی و در آینده ابلاغی ریاست جمهوری تنظیم کنند.

استاندار فارس، مبارزه با فساد را از جمله برجستگی‌های مد نظر رییس جمهور در صحبت‌ها، جلسات شوراها و آنچه از سوی او اعلام شده دانست و با بیان اینکه فساد امروز یکی از مشکلات اصلی در جامعه است، عنوان کرد: در گذشته نیز این موضع مد نظر قرار داشته وامیدواریم اصلاح ساختارها و سیستم‌ها و ایجاد شفافیت لازم سبب جلوگیری از فساد شود.

رحیمی همچنین خطاب به مسئولان اجرایی استان گفت: این ایام نیازمند شناسایی مشکلات مردم و سپس به کار گرفتن همه تلاش و توان برای رفع این مشکلات است که در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

او با اشاره به اینکه رییس جمهور لیست کابینه دولت را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است، ابراز امیدواری کرد:  مجلس با رای بالایی که به وزرا خواهد داد حمایت خود از دولت را تکمیل کرده و دولت برای حل مشکلات مردم با آمادگی کامل آغاز به کار کند.

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه باید از تمام ظرفیتی که در کشور وجود دارد در راستای رفع مشکلات کشور بهره گرفته شود، عنوان کرد:  بی تردید یکی از عظیم ترین پتانسیل‌های کشور نیروی انسانی توانمند است؛ از این رو نمایندگان مجلس، شوراهای شهر و روستا، سپاه و بسیج و دستگاه قضا، شخصیت‌ها و علما و نخبگان سمن‌ها و دانشگاهیان و…  همه پتانسیل‌هایی هستند که باید از آنها برای توسعه و عمران و آبادانی کشور استفاده کرد. 

رحیمی تاکید کرد: پیشبرد امور با اتحاد و همدلی موثرترین راهکار برای عبور از مشکلات و ایجاد امیدواری در مردم است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به همه گیری کرونا اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت این موضع از همه دستگاه های اجرایی خواست هرگونه امکانات اعم از ساختمان، نیروی انسانی و… که دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری یا درمان از آنها مطالبه می‌کند باید همکاری لازم را داشته باشند.

رحیمی در خصوص تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای  تعطیلات شش روزه نیز گفت: محدودیت در رفت و آمدها و تجمعات اعم از صنفی  و گروه های مختلف و تعطیلی ادارت اعمال می‌شود اما تاکید می‌کنم تعطیلی‌ها به معنای آن نیست که افراد این زمان را به سفر یا دور همی‌ها اختصاص دهند؛  بلکه به معنای این است که با رعایت کامل دستورالعمل‌ها زنجیره ویروس را با کم کردن برخوردها و تعاملات کاهش دهیم.

او قطع زنجیره انتقال ویروس را اقدامی اثر بخش در راستای کمک به مردم و کادر درمان که به شدت تحت فشار هستند دانست.

استاندار فارس به بروز بعضی مشکلات در توزیع اقلام دارویی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون ورودی بیمارستان ها افزایش یافته است، گفت:  ۱۰۷ درصد تخت‌های عادی بیمارستانی و بیش از ۹۶ درصد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه در استان اشغال شده که نشان می‌دهد باید رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود تا ورودی بیماران با امکانات هماهنگی داشته باشد.

به گفته استاندار فارس، مقرر شده است سه بیمارستان صحرایی به مجموعه بیمارستان‌های استان افزوده شود. 

او همچنین به رفع مشکل کمبود سرُم اشاره کرد و افزود: این موضوع با انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی و پیگیری گمرک تولید سرم و مواد اولیه آن ، تامین شد که با تدابیر اندیشیده شده شاهد رفع کامل مشکل باشیم.

به گفته استاندار فارس بر اساس گزارش‌ها داروهای مورد نیاز  به اندازه کافی در دسترس است که برخی از این داروها به بیمارستان‌ها مربوط می‌شود و مابقی نیز در داروخانه‌ها بر اساس تجویز پزشک متخصص در دسترس قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای صف‌های تزریق واکسن را مدیریت کند که مردم ناچار نباشند به مدت طولانی در صف‌های متراکم منتظر بمانند.

استاندار فاری از مجموعه اصناف و اتحادیه‌ها که تاکنون برای رعایت پروتکل‌ها بسیار کمک کرده‌اند تقدیر و ابراز امیدواری کرد در تعطیلی ۶ روزه پیش رو نیز این همکاری همچون گذشته ادامه داشته باشد.
 
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبی که درباره تقسیمات کشوری و تقسیمات استان شنیده شده اشاره کرد و افزود: در سطح دولت هیچ موضوعی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نشده و اگر مطرح می‌شد نخستین فرد مطلع از این جریان استاندار فارس بود.

او تاکید کرد: هویت و انسجام استان فارس در انسجام و یکپارچگی آن است و قطعا فارس بزرگ می‌تواند اقتدار لازم را داشته باشد و هویت ایران اسلامی را نشان دهد.

استاندار فارس ادامه داد: فارس همواره به عنوان استانی پیشرو در زمینه‌های مختلف اعم از موضوعات سیاسی، دفاع از نظام و تولید ثروت برای کشور مطرح بوده است و اگر ضرورتی برای چنین تقسیماتی وجود داشته باشد نیازمند طی مراحل قانونی و رضایت مردم است.

رحیمی بیان کرد:  تقسیمات کشوری باید سبب همگرایی و انسجام بیشتر و خدمات رسانی مناسب تر باشد و اگر این اقدام در هر گوشه از کشور واگرایی، تنش و دلخوری و نارضایتی در پی داشته  باشد در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

او از فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی خواست در ادارت تکریم ارباب رجوع و برخورد درست با مردم را با جدیت همچون گذشته در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس یکی از مسائل نگران‌کننده این استان را بروز آتش‌سوزیهای وسیع در جنگل‌ها و مراتع دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود فرمانداران و همه دستگاه‌های اجرایی، به ویژه دستگاه‌های تخصصی مربوطه از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست برای جلوگیری از این موضوع تلاش کرده، تیم‌های واکنش سریع  تشکیل دهند.

رحیمی اعلام کرد: در این خصوص، با رایزنی‌های انجام شده  یک فروند هلیکوپتر از سوی یکی از هم‌استانی‌ها در اختیار گذاشته شده که درصورت نیاز استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: در همین زمینه، هم دستگاه ارتش و هم مجموعه سپاه همواره به تناسب وجود یا عدم وجود پرنده در استان کمک لازم را ارائه کرده‌اند؛ اما نیاز است در  مدت باقیمانده از فصل گرم با برنامه‌ریزی و همچنین حساسیت بیشتری در مجموعه منابع طبیعی از، نابودی این ثروت عظیم ملی جلوگیری شود.

دیدگاه