مولوی عبدالحمید ترور 9 مرزبان ایرانی را محکوم کرد

  • 08 اردیبهشت 1396 - 10:05
مولوی عبدالحمید ترور 9 مرزبان ایرانی را محکوم کرد

ایران پاکستان را در ترور ۹ مرزبان منطقه میرجاوه در سیستان و بلوچستان مسئول می‌داند. گروه جیش‌العدل مسئولیت حادثه را به عهده گرفت. امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان با صدور اطلاعیه‌ای این حادثه را محکوم کرد.

خبرگزاری ایرنا (۷ اردیبهشت / ۲۷آوریل) گزارش داد مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان اقدام “گروهک‌های تروریستی” را به شدت محکوم کرده است.

عبدالحمید در پیام خود یادآور می‌شود: «در شرایطی که ملت ایران و مردم استان سیستان و بلوچستان خود را برای انتخابات و شرکت در تعیین سرنوشت کشور آماده می‌کنند، چنین اقداماتی برای مردم شریف استان غیرقابل تحمل است.»

خبرگزاری تسنیم ۶ اردیبهشت/۲۶ آوریل گزارش داده بود “در پی کمین تروریست‌ها”۱۰ تن از مرزبانان منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان حین گشت‌زنی به شهادت رسیدند.

میرجاوه شهر کوچکی است که در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

ایران: پاکستان پاسخگو است

اکثر مقامات ایرانی از محمدجواد ظریف، وزیرامور خارجه گرفته تا اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور با ارسال پیامی این “حمله تروریستی” را محکوم کردند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در واکنش به حادثه کشتن مرزبانان ایرانی دولت پاکستان را مسئول دانست و گفت که ایران از “مجاری دیپلماسی و سیاسی” پیگیری خواهد کرد. او در همین رابطه افزود: «دولت پاکستان باید درباره نحوه حضور و عملیات این گروهک‌های شریر در خاک خود پاسخگو باشد.»

پاکستان: درگیری در داخل خاک ایران بود

خبرگزاری ایرنا در تازه‌ترین گزارش خود (۷ اردیبهشت) از قول نفیس زکریا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نوشت که این مقام پاکستانی این “حمله تروریستی” را محکوم می‌کند.

زکریا ولی در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفته است: «طبق اخباری که ما در رسانه‌ها دیده‌ایم، این حمله در داخل خاک ایران صورت گرفته است.»

طبق جزئیات جدیدی که در رسانه‌های داخل کشور منتشر شده اکثر شهدا در پاسگاه مرزی میرجاوه اهل خراسان رضوی و سرباز وظیفه بوده‌اند. این حادثه در حین تحویل شیفت مرزبانان حدود ساعت ۲۰ (۸ شب) اتفاق افتاده و عاملین آن با استفاده از تاریکی شب گریخته‌اند.

جیش‌العدل مسئولیت حادثه را قبول کرد

گروه جیش‌العدل با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این حادثه را بلافاصله برعهده گرفت.

دیدگاه