تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

بخش‌های جدید سیاخ و توجردی در فارس تشکیل شدند

  • 07 تیر 1400 - 12:21
بخش‌های جدید سیاخ و توجردی در فارس تشکیل شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هیات دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تقسیمات کشوری، با تشکیل ۲ بخش سیاخ و توجردی در این استان موافقت کرد و آن را به تصویب رساند.

سید احمد احمدی‌زاده، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس، دهستان سیاخ دارنگون از توابع بخش مرکزی شیراز به بخش سیاخ و دهستان توجردی و مروشکان از توابع بخش مرکزی شهرستان سرچهان به بخش توجردی ارتقا یافت.
وی ادامه داد: به دنبال تقاضاهای مکرر مردم و مراجعه آنها به استانداری، ارتقای این مناطق به بخش در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با پیگیری مجموعه‌های مختلف از جمله نمایندگان شیراز و همچنین استانداری فارس، به این خواسته مردم جامه عمل پوشانده شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، دهستان سیاخ دارنگون به ۲ دهستان سیاخ به مرکزیت روستای ایور و دهستان دارنگون به مرکزیت روستای حسین آباد تبدیل و از مجموع این ۲ دهستان نیز بخش سیاخ دارنگون به مرکزیت روستای کدنج تشکیل شد.
او اظهار داشت: همچنین در بخش مرکزی شهرستان سرچهان نیز از ترکیب ۲ دهستان مروشکان به مرکزیت روستای مروشکان و دهستان توجردی به مرکزیت روستای توجردی، بخش توجردی به مرکزیت روستای توجردی ایجاد شد.
وی گفت: همچنین هیات وزیران در جلسه مذکور و به پیشهاد وزارت کشور، با تغییر مرکز بخش مرکزی شهرستان سرچهان به شهر حسامی موافقیت کرد.
احمدی‌زاده افزود: همچنین مرکز دهستان سرچهان بخش مرکزی شهرستان سرچهان به روستای سیاهون تغییر یافت و در بخش مرکزی شهرستان سرچهان نیز تشکیل دهستان حسامی به مرکزیت جمال آباد تصویب شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: استان فارس هم‌اینک با دارا بودن ۳۶ شهرستان، ۱۱۵ شهر و همچنین ۹۶ بخش از لحاظ تقسیمات کشوری جایگاه نخست را در کشور دارد.
شهرستان سرچهان در ۲۱۶ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاه