سازمان انرژی اتمی: نیروگاه بوشهر به طور موقت خاموش و از شبکه خارج شد

  • 31 خرداد 1400 - 0:05
سازمان انرژی اتمی: نیروگاه بوشهر به طور موقت خاموش و از شبکه خارج شد

سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه ۳۰ خرداد با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر به دنبال «نقص فنی» به طور موقت «خاموش» شد.

بنا به اعلام سازمان انرژی اتمی این نیروگاه اتمی از شبکه سراسری برق خارج شده است. در اطلاعیه این سازمان آمده است: «به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «بدیهی است که پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.»

شرکت توانیر پیش از این در اطلاعیه ای از شهروندان خواسته بود تا در مصرف برق «صرفه جویی» کنند. این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرده بود که «تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر» تا آخر هفته جاری طول خواهد کشید.

پیش از این غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در گفتگو با صدا و سیما گفته بود: «از دیروز با خروج اضطراری سه چهار روزه نیروگاه اتمی، با کاهش هزار مگاواتی تولید مواجه هستیم.»

مقامات در مورد جزئیات «نقص فنی» در نیروگاه اتمی بوشهر اطلاع رسانی نکرده اند. ساکنان تهران و برخی استان ها طی هفته های گذشته به طور تناوبی با خاموشی های چند ساعته روبرو بوده اند.

محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی سه ماه پیش گفته بود که نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تحریم های آمریکا و مشکلات ناشی از انتقال ارز و مبادلات بانکی با خطر «توقف فعالیت» مواجه است.

دیدگاه