اعلام جزییات شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در شیراز

  • 30 خرداد 1400 - 13:10
اعلام جزییات شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در شیراز

پنج ساعت بعد از آن که وزیر کشور آمار قطعی انتخابات را اعلام کرد فرمانداری شیراز آمارهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در شیراز را تشریح کرد اما هنوز از آمارهای استانی خبری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شیراز بعد از گذشت ٢٠ ساعت پس از پایان مدت زمان اخذ قانونی رأی در کلانشهر شیراز بالاخره در فایلی ویدئویی که از طریق روابط عمومی فرمانداری منتشر شده آمار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را ارائه کرد.

محمدرضا امیری در این فایل ویدئویی گفت: در کلان شهر شیراز بالغ بر یک میلیون و ٣۶۴ هزار نفر واجد شرایط رأی دهی بودند که براساس آمار کسب شده ۳۱ درصد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته و نسبت به رأی دهی اقدام کردند.

وی افزود: براساس آرای مأخوذه ۴٣٣ هزار و ١٧١ رأی در کلان شهر شیراز اخذ شده است که از این تعداد ٣٨٣ هزار و ٣٣٨ رأی صحیح بوده است.

امیری تصریح کرد: از میان آرای اخذ شده سید ابراهیم رئیسی با کسب ٢٩٠ هزار و ۴٢۶ رأی در شیراز (۶۷ درصد)به عنوان نخست دست یافت، پس از آن محسن رضایی میرقائد با ٣٨ هزار رأی (۸٫۷درصد) و عبدالناصر همتی با ٣۶ هزار و ۶۶ رأی (۸٫۳ درصد) و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ١٨ هزار و ١۶ رأی (۴ درصد) در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند.

۴۹ هزار و ۸۳۳ رای (۱۲ درصد) هم جزو آرای باطله بوده است.

دیدگاه