یک سوم واجدین شرایط رای فارس مربوط به شهرستان شیراز است

  • 26 خرداد 1400 - 10:08
یک سوم واجدین شرایط رای فارس مربوط به شهرستان شیراز است

فرماندار شیراز با بیان اینکه یک سوم جمعیت واجد شرایط رای گیری استان فارس در این شهرستان حضور دارند، بر اهمیت و گستردگی برگزاری انتخابات در شیراز به عنوان یکی از مهم‌ترین کلان شهرهای کشور تاکید کرد.

محمدرضا امیری سه‌شنبه ۲۵ خرداد در گردهمایی بزرگ نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز، ضمن قدردانی از کاندیداهایی که در مقابل جامعه و مردم احساس وظیفه کرده و به عرصه مهم انتخابات قدم گذاشته‌اند، گفت: فلسفه برگزاری این نشست یاد آوری مقررات انتخاباتی و تاکید بر پایبندی همه نامزدها به آن است.

او با بیان اینکه تا این مرحله همه ۴۳۳ نفرنامزدهای نهایی انتخابات شهرستان شیراز، مراحل قانونی را پشت سر گذاشته‌اند، عنوان کرد: تا این لحظه ۳۶۴ نامزد برای شهر شیراز، ۴۷ نامزد برای شهر جدید صدرا، ۱۴ نامزد برای شهر خان زنیان و ۸ نامزد برای شهر داریان در عرصه رقابت‌ها باقی مانده و در این جمع حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به اینکه انتخابات مظهر اقتدار ملی و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بشری برای انتقال آرام و قانونمند قدرت از گروهی به گروه دیگر است، خاطرنشان کرد: انتخابات به عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و جایگاه شوراها نیز یکی از ارکان تصمیم گیری است که در قانون اساسی تبیین شده است.

امیری با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۹۶ در محدوده فعلی این شهرستان ۶۸۳ شعبه اخذ رای وجود داشته است، بیان کرد: با توجه به اپیدمی کرونا و تاکید مقامات کشور مبنی بر عدم معطلی مردم در شعب و با رهنمودهای مجموعه سیاسی استانداری فارس، تعداد شعب این شهرستان با ۲۲ درصد افزایش به ۸۳۲ شعبه رسیده است.

او برنامه ریزی‌ها، تدارکات، پشتیبانی‌ها و تامین نیروی انسانی ناشی از افزایش ۲۲ درصدی شعب اخذ رای شهرستان شیراز را یک کار بزرگ برشمرد و اعلام کرد: خدمتگذاران مردم در فرمانداری شیراز، تلاش دارند تا با رعایت دقیق و همه جانبه قانون، از رای مردم و حقوق نامزدها به عنوان حق الناس دفاع کرده تا شاهد برگزاری انتخاباتی بدون حاشیه و ایمن در شهرستان شیراز باشیم.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به برخی محدودیت‌های کرونایی و تعدد شعب اخذ رای در این شهرستان بیان کرد: طی مصوبه هیات اجرایی انتخابات شهرستان شیراز، هر کاندید قادر خواهد بود یک نماینده به مراکز ۱۳ گانه در شیراز، هر پنج شعبه یک نماینده در شهر صدرا و هر شعبه یک نماینده در سایر شهرها معرفی کند.

امیری ضمن اطمینان خاطر دادن به کاندیداها مبنی بر حراست و صیانت از آرای ماخوذه و عدم ضرورت معرفی نماینده به مراکز و شعب اخذ رای، بیان کرد: نامزدها در صورت تمایل به معرفی نماینده، فرصت دارند تا سه روز قبل از آغاز رای گیری نسب به معرفی نمایندگان خود اقدام کنند.

به گفته فرماندار شهرستان شیراز؛ طبق قانون، نمایندگان کاندیداهای انتخاباتی، حق دخالت در امور اجرایی شعب را نداشته و در صورت اعتراض به روند اجرا، مشاهدات خود را به صورت مستند و مکتوب به نماینده هیات نظارت مستقر در شعب منعکس کرده تا روال قانونی پیگیری شود.

دیدگاه