افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در فارس واجد شرایط رای دادن هستند

  • 23 خرداد 1400 - 10:26
افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در فارس واجد شرایط رای دادن هستند

معاون استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: از مجموع جمعیت حدود پنج میلیون نفری این استان، سه میلیون و ۵۸۴ هزار و ۷۴۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات و رای دادن هستند.

سید احمد احمدی‌زاده، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر مربوط به شهرستان شیراز است.
وی ادامه داد: همچنین ۸۰ هزار و ۴۳ رای اولی در سطح استان فارس داریم که ۲۶ هزار و ۸۶۰ نفر از آنها مربوط به شهرستان شیراز است.
او اظهار داشت: در جریان نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فارس، سه هزار و ۲۶۸ نفر برای انتخابات شوراهای شهر و ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر نیز برای انتخابات شوراهای روستا ثبت نام کردند.
وی بیان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت یک هزار و ۸۱۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در ۱۱۰ شهر استان فارس تایید شد.

پیش بینی هشت هزار و ۴۰۵ صندوق اخذ رای
رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به پیش‌بینی هشت هزار و ۴۰۵ صندوق اخذ در این استان گفت: از این تعداد سه هزار و ۸۴۱ صندوق مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و ۵۶۴ صندوق مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی بیان کرد: زمان رای گیری از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت که در صورت نیاز این زمان با نظر وزیر کشور قابل تمدید است.

 انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

دیدگاه