تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

معاون استاندار فارس: مستندات ردصلاحیت داوطلبان شوراها به آنها ارائه شود

  • 28 اردیبهشت 1400 - 9:12
معاون استاندار فارس: مستندات ردصلاحیت داوطلبان شوراها به آنها ارائه شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: بر اساس قانون و در صورت درخواست داوطلبان، باید مستنداتی که بر اساس آن داوطلبان رد صلاحیت شده‌اند از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت به آنها ارائه شود.

سید احمد احمدی‌زاده، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها تاکید داشتیم که هم هیات‌های اجرایی و هم نظارت سوابق اعلامی از سوی مراجع چهارگانه را به طور دقیق بررسی و با مد نظر قرار دادن عدالت به‌گونه‌ای عمل شود که داوطلبان بیشتری با گرایش و سلیقه‌های متعدد در عرصه رقابت انتخاباتی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: البته بر اساس گزارش‌های دریافت شده تاکنون همکاری در این زمینه خوب بوده و هر داوطلبی که مراجعه و تقاضایی در این زمینه داشته از سوی مراجع چهارگانه پاسخ لازم را دریافت کرده است.
او اظهار داشت: یکی از موضوعات دیگر که با نمایندگان و اعضای هیات عالی نظارت استان مذاکره و پیگیری به عمل آمد در خصوص بررسی مجدد پرونده افراد معترض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان بود تا هم حقی ضایع نشود و هم در صورت امکان با تایید صلاحیت افراد بیشتر، زمینه مشارکت بالاتر در انتخابات نیز فراهم شود.
رئیس ستاد انتخابات فارس تصریح کرد: معتقدیم با بررسی بیشتر در هیات مرکزی نظارت تا آنجا که سوابق اعلامی قابل اغماض و چشم پوشی است و امکان تایید صلاحیت افراد بیشتری وجود دارد این کار صورت گیرد تا شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات آتی باشیم.
احمدی‌زاده افزود: در رابطه با عملکرد هیات‌های اجرایی در استان به شکل مستمر تاکید بر رعایت قانون و عدالت در بررسی سوابق داشتیم که عمدتا اینگونه عمل شده است.
وی، با اشاره به اعلام ستاد انتخابات کشور در خصوص اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به نتیجه اعلامی از سوی هیات‌ عالی نظارت استان افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند برای ثبت اعتراض خود به هیات مرکزی نظارت برابر تبصره چهار و پنج ماده ۶۳ قانون اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را از طریق مراجعه به فرمانداری‌ شهرستان حوزه انتخابیه خود، مراجعه به هیات‌ عالی نظارت استانی مستقر در مرکز استان و یا مراجعه به کمیته رسیدگی به اعتراضات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در تهران ثبت کنند.
او گفت: فرمانداری‌ها هم می‌بایست به فوریت اعتراض داوطلبان را به کمیته مربوطه هیات مرکزی تحویل دهند.
احمدی‌زاده، ابراز امیدواری کرد که در جریان بررسی مجدد صلاحیت افراد، صلاحیت تعداد بیشتری مورد تایید قرار گیرد تا زمینه برای مشارکت حداکثری مردم بیش از پیش فراهم شود.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیدگاه