باج‌خواهی و غوغاسالاری از چالش‌های شورای شیراز بود

  • 07 اردیبهشت 1400 - 17:11
باج‌خواهی و غوغاسالاری از چالش‌های شورای شیراز بود

سخنگوی شورای شهر شیراز باج‌خواهی و غوغاسالاری را از چالش‌های شورای پنجم این کلانشهر دانست و گفت: غوغاسالاران هر مسئله کوچک و بزرگی را سیاسی کرده و در شهر جنجال درست می‌کنند و فضای مجازی نیز جولانگاه این افراد شده است.

سعید نظری دوشنبه ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، فقدان مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری را مهمترین چالشی عنوان کرد که شورای پنجم شیراز با آن‌ مواجه بوده است و با بیان اینکه تنها نظارت بر شهرداری و یک بخش‌های از شهر به شورا سپرده شده، افزود: دولت در واگذاری نظارت بر مابقی بخش‌هایی که قانون به شورا سپرده همچنان مقاومت می‌کند.

سخنگوی شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه به شوراها اجازه ندادند که در سطح کلان کشور به مدیریت یکپارچه شهری برسند، اضافه کرد: شورا و شهرداری ۲۲ غرفه عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در شیراز راه‌اندازی کرد که جزیره‌ای عمل کردن و عدم همکاری برخی از سازمانها با مافیای سنگین میوه در شهر سبب شده که تاکنون به نتیجه دلخواه نرسیم.

عده‌ای دائم فضای مجازی را آلوده می‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: یک عده‌ای که جمع‌شان به هزار نفر هم نمی‌رسد در شهر دو میلیون نفری شیراز دائم به این شورا فشار می‌آوردند و فضای مجازی را آلوده می‌کنند.

نظری اضافه کرد: برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام با رخ دادن هر اتفاق و حادثه‌ای از شهرداری و شورا باج‌خواهی می‌کنند که این موضوع در شورای قبل هم دیده شده است. 

او خاطرنشان کرد: این رسانه‌های بی‌هویت به بهانه گفتگوی آزاد، راست و دروغ را به خورد مردم می‌دهند و جنجال درست می‌کنند که باید مسئولان این حوزه به این رسانه‌ها رسیدگی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین عدم نگرش سیستمی در مجموعه و ارتباط بین شهرداری و شورا را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: یک سیستم سنتی هشتاد ساله بر سیستم مدیریتی شهرداری شیراز حاکم است و این سبب می‌شود بسیاری از مصوبات و سیاست‌های شورا روی زمین معطل بماند.

نظری در خصوص سیاسی کاری در شوراها نیز گفت: ما ایرانی‌ها، سیاسی‌کار هستیم و حتی در زندگی شخصی‌مان هم سیاسی عمل می‌کنیم و نمی‌توان هیچ‌کس را از ذهن سیاسی‌اش دور کرد.

او ادامه داد: گاهی حتی تفاوت شهر انسان‌محور با بتن‌محور را هم سیاسی می‌کنند در حالی که این یک موضوع تخصصی است و حتی وقتی بنده هم که از ساخت برخی پل‌ها انتقاد می‌کردم متهم به تخریب عملکرد دوره گذشته می‌شدم در حالی که این تخریب نبود و سیاست فکری ما با گذشتگان فرق می‌کرد.

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: در جمع ۱۳ نفر این اعضا کمتر کسی بود که از شهردار به لحاظ شخصی چیزی بخواهد و اگر چیزی بود تا الان غوغاسالاران آن را گفته بودند البته اظهار نظر در مورد پروژه‌ها را نباید با باج‌خواهی اشتباه گرفت.

نظری در مورد کار کارشناسی در پروژه‌ها نیز گفت: در کشور ما متأسفانه کارشناسی کارها و پروژه‌ها سلیقه‌ای شده‌ و این سیاست‌های شورا است که به کارشناس مسیر می‌دهد. 

دیدگاه