ایران ادعاها در خصوص «ادامه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده» را رد کرد

  • 03 اردیبهشت 1396 - 8:18
ایران ادعاها در خصوص «ادامه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده» را رد کرد

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه، ادعاهای اخیر سازمان مجاهدین خلق را در زمینه ادامه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران رد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس عراقچی شنبه دوم اردیبهشت این ادعاها را «اتهامات تاریخ گذشته» و «تکرار سناریویی شکست خورده» دانسته و افزوده که مدیرکل آژانس جهانی انرژی اتمی از پایگاه پارچین بازدید کرده و گفته است در این محل فعالیتی که ابعاد نظامی احتمالی داشته باشد، انجام نمی‌شود.

سازمان مجاهدین خلق چند روز قبل مدعی شد در پایگاه پارچین فعالیت‌های مخفی هسته‌ای انجام می‌شود.

مجاهدین خلق که از جمله گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی است در سال‌های پایانی دهه ۵۰ و سال‌های آغازین دهه ۶۰ به فعالیت‌های مسلحانه و تروریستی در ایران روی آورد و با بمب‌گذاری یا روش‌های مسلحانه دیگر جان صدها نفر از مردم عادی یا مقامات را گرفت.

از این سازمان در ایران به عنوان «منافقین» نام برده می‌شود.

عراقچی در این خصوص گفته که «گروهک تروریستی و منفور منافقین هیچگاه جایگاهی نزد ملت ایران نداشته و دورانی که جامعه بین الملل به نمایش‌های مضحک این گروهک، و جا زدن ساختمان‌های اداری به جای تاسیسات هسته‌ای، توجه نشان می‌داد مدتهاست که گذشته است.»

او می‌گوید که سازمان مجاهدین خلق می‌خواهد برای «افراط‌گرایان» آمریکا بهانه‌ فراهم کند تا توافق هسته‌ای با ایران را به هم بزنند.

این مقام وزارت خارجه ایران به دولت آمریکا توصیه کرد که «در دام آدرس های غلط و پرونده سازی های گمراه کننده ای که از سوی تروریست ها و حامیان منطقه ای آنها برای ترویج ایران هراسی انجام می‌شود، نیفتد.»

در روزهای اخیر مقام‌های ارشد واشنگتن در چند نوبت علیه ایران سخن گفته‌اند و از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده که تهران به “روح برجام” وفادار نبوده است.

برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در تیرماه سال ۱۳۹۴ و پس از چند دور مذاکرات سخت و فشرده، بین ایران و شش قدرت جهانی (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین و آلمان) امضا شد. این توافق‌نامه به بیش از یک دهه مناقشه هسته‌ای ایران و جامعه جهانی پایان داد.

دیدگاه