وزیر کشور ممنوع‌التصویر شدن محمود احمدی‌نژاد از سوی دولت را رد کرد

  • 02 اردیبهشت 1396 - 22:26
وزیر کشور ممنوع‌التصویر شدن محمود احمدی‌نژاد از سوی دولت را رد کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران ممنوع التصویر شدن محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین با تصمیم شورای امنیت کشور را رد کرده است.

آقای رحمانی فضلی امروز دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران در تهران در پاسخ به سئوالی درباره رئیس جمهور پیشین گفته است “شورای امنیت کشور هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری محمود احمدی‌نژاد نداشته است و اخبار منتشرشده در این خصوص کذب است”.

شورای امنیت کشور یک نهاد دولتی (زیر مجموعه شورای عالی امنیت ملی) در ایران است و رئیس آن با حکم رئیس جمهور منصوب می شود. آقای رحمانی فضلی در حال حاضر رئیس این شوراست.

تأمین امنیت داخلی کشور، هماهنگی بین شورای تأمین استان‌ها، هماهنگی بین نیروهای انتظامی و امنیتی در تأمین امنیت استان‌ها و تعیین چارچوب حفاظت از شخصیت‌ها بخشی از وظایف شورای امنیت کشور است.

شایعه ممنوع التصویری محمود احمدی نژاد پس از آن در روزهای اخیر مطرح شده است که شورای نگهبان صلاحیت هم او و هم حمید بقایی (معاون آقای احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری) را رد کرد.

ممنوع التصویر شدن شخصیت های سیاسی در ایران طی چهار دهه اخیر امری معمول بوده است. حسینعلی منتظری قائم مقام برکنار شده رهبری و محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین از معروف ترین چهره هایی هستند که پخش تصاویر آن از تلویزیون رسمی ایران ممنوع شده است هر چند در مورد آقای خاتمی گفته می شود که ممنوع التصویر شدن او به تصویب هیچ نهادی نرسیده است.

دیدگاه