اعتراض روحانی به لغو پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

  • 02 اردیبهشت 1396 - 14:07
اعتراض روحانی به لغو پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور می‌گوید که حسن روحانی رئیس‌جمهور دو بار در تماس تلفنی با او به لغو پخش زنده مناظره‌ها اعتراض کرده است.

روحانی پیش از این نیز در یک سخنرانی در شیراز انتقاد خود را از لغو پخش زنده مناظره‌ها اعلام کرده و گفته بود که طرفداری آزاد‌ترین شیوه مناظره هستم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رحمانی فضلی امروز در حاشیه همایش ناجا گفت که چهار تن از پنج عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به لغو پخش زنده مناظره‌ها رای داده‌اند.

او افزود: «در برنامه‌های زنده هر حرفی که زده شود دیگر قابل مدیریت نیست و ما در سال ۸۸ هزینه‌های بسیاری را بابت این حرف‌ها پرداخت کردیم که آثار آن و کدورت‌های آن سال همچنان باقی است.»

اشاره وزیر کشور به سخنان جنجالی محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های سال ۱۳۸۸ علیه برخی افراد از جمله آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است.

رحمانی‌فضلی در عین حال گفته که در جلسه امروز کمیسیون تبلیغات «این موضوع [نحوه پخش مناظره‌ها] مجددا مطرح خواهد شد و در صورتی که استدلال‌ها، شواهد و قراین به گونه‌ای باشد که افراد حاضر در جلسه را اقناع کند، دوباره رأی‌گیری انجام خواهد شد.»

او افزود:‌ «شخص بنده به عنوان وزیر کشور نه تنها مسئول برگزاری انتخابات بلکه مسئول برگزاری انتخابات در امنیت کامل و سلامت تمام هستم و این دو اصل باعث می‌شود تا تصمیمات سخت‌تر شود.»

در روزهای اخیر شماری از مخالفان حسن روحانی، دولت او را متهم کرده‌اند که مخالف برگزاری مناظره‌ها به شکل پخش زنده است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می گوید این کمیسیون امروز شنبه دوم اردیبهشت تصمیم نهایی خود را برای پخش زنده یا ضبط شده مناظره های نامزدها اتخاذ و اعلام می کند.

براساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات در وزارت کشور و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می شود.

براساس ماده ۶۳ همین قانون در حال حاضر اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری «دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار او، وزیر کشور یا نماینده تام الاختیار او، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام الاختیار، یک نفر از اعضای شورای نگهبان به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور، دبیر هیات مرکزی اجرایی انتخابات ( علی پورعلی مطلق)، نماینده شورای نظارت بر صداو سیما ( احسان قاضی زاده)» هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیدگاه