انتقاد حسن روحانی از سپاه به دلیل مخالفت با فعالیت تلگرام:‌ چرا با تکنولوژی مخالف هستید؟

  • 31 فروردین 1396 - 19:00
انتقاد حسن روحانی از سپاه به دلیل مخالفت با فعالیت تلگرام:‌ چرا با تکنولوژی مخالف هستید؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پاسخ به ابراز نگرانی سپاه پاسداران از راه‌اندازی امکان تماس صوتی تلگرام گفته: «چرا با هرتکنولوژی که از غرب وارد می‌شود، مخالفت می‌کنید؟»

به گزارش سایت‌های «صبح توس» و «مشهد پیام» حسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین در همایش «هیات رزمندگان اسلام» که در مشهد برگزار شد، گفت: «در صحبتی که با حجت الاسلام روحانی داشتیم تاکید کردیم که راه اندازی صوت تلگرام سبب می شود که ما هیچ موردی را نتوانیم کنترل کنیم، اما رئیس جمهور در پاسخ گفتند “چرا با هرتکنولوژی که از غرب وارد می‌شود، مخالفت می‌کنید؟ تلگرام مظهر تمدن و مدرنیزم است و باید وارد کشور شود”.»

تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. شمار کاربران تلگرام در ایران بیش از ۴۰ میلیون نفر برآورد می‌شود. به تازگی امکان تماس صوتی تلگرام در ایران راه‌اندازی شد اما با دخالت قوه قضائیه، امکان صوتی تلگرام فیلتر گردید.

حسین نجابت در ادامه سخنان خود با ابراز نگرانی در خصوص خطر استمرار غرب‌گرایی در کشور گفت که «روی کار آمدن دولت انقلابی در شرایط غرب گرایی امروز، ضروری است.»

انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت سال جاری همزمان با انتخابات شوراها و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بر پایه قوانین حضور و دخالت نظامیان در احزاب و انتخابات ممنوع است.

حسن روحانی روز سه‌شنبه، ۲۹ فروردین، طی سخنرانی به مناسبت روز ارتش بر «پرهیز نیروهای مسلح از ورود به بازی‌های سیاسی و وسوسه‌های اقتصادی» تأکید کرده بود.

به گفته آقای روحانی، توصیه و وصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبری این است که «نیروهای مسلح ما باید از بازی‌های سیاسی به دور باشند و هر مقدار فاصله نیروهای مسلح که طبق تأکید امام راحل از سیاست بازی دورتر باشد، آن نیروی مسلح قدرتمندتر و ملت در کنار آن نیروی مسلح خواهد بود.»

روحانی همچنین اسفند ماه سال گذشته نیز در خصوص دخالت نیروهای نظامی و امنیتی در انتخابات‌های پیش رو هشدار داده بود.

 

دیدگاه