تاکید بر مذاکره مستقیم؛ واشنگتن: سرعت‌مان را با انتخابات ایران تنظیم نمی‌کنیم

  • 21 اسفند 1399 - 0:10
تاکید بر مذاکره مستقیم؛ واشنگتن: سرعت‌مان را با انتخابات ایران تنظیم نمی‌کنیم

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه خرداد عاملی در تصمیم‌گیری دولت ایالات متحده برای چگونگی ادامه مذاکرات هسته‌ای نیست.

به گزارش یورو نیوز، وی در گفت‌وگو با سایت اکسیوس گفت: «قصد نداریم سرعت خود در مذاکرات را بر اساس انتخابات ایران تنظیم کنیم. ملاک سرعت ما طبق اینکه تا چه حد می‌تواند با دفاع از منافع ایالات متحده آمریکا در حوزه امنیت ملی سازگار باشد تعیین می‌شود.»

وی افزود: «به عبارت دیگر ما به‌خاطر انتخابات ایران عجله نمی‌کنیم یا کارها را کند نخواهیم کرد.»

وی تاکید کرد که مذاکرات مستقیم موثرتر است و در آن از احتمال بروز سوء تفاهم کاسته می‌شود. وی اضافه کرد که محتوای مذاکرات از شکل آن مهمتر است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران که قرار بود مانع دستیابی تهران به بمب اتم شود خارج شد و تمام تحریم‌ها علیه این کشور را برگرداند.

با این حال جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام کرد که اگر ایران به تعهدات هسته‌ای خود برگردد، این کشور نیز به برجام باز خواهد گشت. اما در مقابل ایران معتقد است که نخستین گام باید از سوی آمریکا با لغو تحریم‌ها برداشته شود.

ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که برای نجات توافق هسته‌ای وین آماده مذاکره و ملاقات با طرف‌های ایرانی است اما تهران با رد این پیشنهاد تاکید کرد که هنوز زمان مناسب برای این ملاقات فرا نرسیده است.

دیدگاه