واکنش دبیرکل جبهه پایداری به اطلاعیه این تشکل در مورد رئیسی: فعلا حمایت نمی کنیم

  • 31 فروردین 1396 - 18:31
واکنش دبیرکل جبهه پایداری به اطلاعیه این تشکل در مورد رئیسی: فعلا حمایت نمی کنیم

ساعاتی بعد از انتشار بیانیه “جبهه پایداری انقلاب اسلامی” در برخی رسانه های ایران در حمایت از ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۳۹۶، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل این تشکل اعلام کرد: “پایداری فعلا از هیچ گزینه‌ای به شکل رسمی اعلام حمایت نکرده است.”

دبیرکل جبهه پایداری، چهارشنبه ۳۰ فروردین بدون توضیح بیشتر در مورد بیانه ای که قبلا منتشر شده بود گفت: “ما در زمان مناسب، فرد اصلح را با صدور بیانیه‌ای معرفی خواهیم کرد.”

این موضع گیری، بعد از انتشار بیانیه ای انجام گرفت که با امضای “شورای مرکزی جبهه پایداری” و خطاب به “همه اعضا و هواداران” این تشکل صادر شده بود.

بیانیه، به صراحت از مخاطبان خود می خواست که “صادقانه و خالصانه با مدد از ارواح پاک و طیبه شهیدان برای معرفی نامزد اصلح انقلاب حضرت آیت الله رئیسی به هر طریق شرعی ممکن تلاش نموده و همه اطرافیان و دوستان را به این مهم تشویق و ترغیب نمایند”.

هنوز مشخص نیست که در فاصله انتشار بیانیه شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد حمایت از آقای رئیسی و رد مضمون بیانیه از سوی دبیرکل این تشکل چه اتفاقی افتاده است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، از تشکل های جناح اصولگرای ایران است که در گذشته، اخبار پراکنده ای در مورد اختلافات آن با سایر تشکل های اصولگرا بر سر سیاست های انتخاباتی منتشر شده بود.

حدود ۱۰ روز پیش، در پی انتشار اخباری در برخی رسانه های ایران مبنی بر پیوستن جبهه پایداری انقلاب اسلامی به “جبهه مردمی نیروهای انقلاب”، ائتلاف اصلی گروه های اصولگرای ایران، جبهه پایداری خبر پیوستن خود به چنین ائتلافی را تکذیب کرد.

روابط عمومی جبهه پایداری، در بیانه ای که آن زمان صادر کرد نوشت: “مواضع و اخبار جبهه پایداری انقلاب اسلامی، صرفا توسط دبیرکل، قائم مقام یا سخنگوی این تشکل و پایگاه اطلاع رسانی آن اعلام خواهد شد.”

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، با پافشاری محمدتقی مصباح یزدی که پدر معنوی این تشکل خوانده می شود، و علی رغم تمایل جمعی از اعضای آن به سعید جلیلی، از کامران باقری لنکرانی حمایت کرد.

به دنبال انتشار اخباری حاکی از تایید نشدن صلاحیت آقای باقری لنکرانی، وی از سعید جلیلی حمایت کرد و آقای جلیلی نهایتا به عنوان نامزد جبهه پایداری به رقابت در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. او در انتخابات ۱۳۹۲ از حسن روحانی شکست خورد.

در هفته های گذشته نیز، گمانه زنی های جسته و گریخته ای در مورد احتمال معرفی سعید جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری انتشار یافت، ولی نهایتا مشخص شد که این جبهه، در مورد معرفی آقای جلیلی به جمع بندی نرسیده است.

آقای جلیلی در نهایت، از ثبت نام برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خودداری کرد.

دیدگاه