تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

جانشین فرمانده کل ارتش: داعش در سال 93 به نزدیک مرزهای ایران رسیده بود

  • 28 فروردین 1396 - 16:19
جانشین فرمانده کل ارتش: داعش در سال 93 به نزدیک مرزهای ایران رسیده بود

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش می‌گوید داعش در سال ۱۳۹۳ به نزدیکی مرزهای ایران رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری میزان، سرتیپ پوردستان که امروز در مرقد امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، افزوده که با حضور جوانان این تهدید خنثی شده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی ایران در مهر ماه سال ۱۳۹۳ گفته بود که نیروهای داعش در ۴۰ کیلومتری قصرشیرین در غرب کشور هستند.

سرتیپ پوردستان در خرداد ۱۳۹۴ نیز گفته بود که «نیروهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند.»

او افزوده بود: «در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آن‌ها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند…این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.»

خردادماه سال ۱۳۹۳ گزارش‌هایی مبنی بر نزدیکی شبه‌نظامیان داعش تا ۵۰ کیلومتری مرز سومار و پشت دیوارهای مرزی ایران منتشر شده بود و حتی گفته می‌شد با تصرف شهرهای جلولا و سعدیه توسط داعش، گروهی از اهالی مقدادیه، سعدیه و جلولا، به سمت مرز خانقین – خسروی در استان کرمانشاه حرکت کرده‌اند.

در پی آن نیروهای نظامی ایران در مرزهای غربی مستقر شدند که در پاییز سال ۱۳۹۳ اعلام شد نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی شبه‌نظامیان شیعه و کُرد دو شهر جلولا و سعدیه را بازپس گرفته‌اند.

ایرج مسجدی، مشاور عالی قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران، بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ گفت که یکی از اهداف «دولت اسلامی» (داعش) «رسیدن به تهران» بوده اما سپاه قدس و ارتش عراق آن‌ها را «زمین‌گیر» کردند.

داعش یکی از ثروتمندترین سازمان‌ها با روش مسلحانه در جهان است که می‌گوید که هدفش تشکیل یک دولت اسلامی است. این گروه از شیوه‌های بسیار خشونت‌بار و هولناکی برای کشتار مخالفانش استفاده می‌کند.

 

 

دیدگاه