دفاع روحانی از وزیر ارتباطات

  • 08 بهمن 1399 - 14:15
دفاع روحانی از وزیر ارتباطات

حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز چهارشنبه ۷ بهمن از اقدامات وزیر و دولت خود در زمینه فضای مجازی دفاع کرد. این در حالی است که همزمان انتقادات از محدودتر شدن اینترنت در ایران بالا گرفته است.

آقای روحانی که در جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت با اشاره به اقدامات دولت خود در زمینه فضای مجازی گفت: «فضای مجازی برای مردم شغل و کار درست کرده است، آموزش درست کرده و دبستان و دبیرستان و معلم و شاگرد را به هم متصل کرده است. البته مشکلاتی هم دارد، هیچ کسی منکر این نیست. خب حالا اگر وزیر راه ما آمده جاده و اتوبان درست کرده و در این جاده تصادف می شود آیا باید وزیر راه را بگیرند؟»

وی با انتقاد از احضار وزیر ارتباطات کابینه به دادسرا گفت: «نمی توانند کسی را برای پهنای باند محاکمه کنند. این دستور من بوده و اگر می خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید.»

پیشتر در هفته گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توضیح درباره تعدادی شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. دادستانی کل کشور یکی از موارد اتهامی وی را انتشار توییتی در خصوص «میزان پیشرفت ارتباطات پهن‌باند در ایران در دولت تدبیرو امید» عنوان کرده بود.

دولت حسن روحانی می‌گوید در دوره او پهنای باند افزایش چشمگیری داشته است. منتقدان اما می‌گویند آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای افزایش پهنای باند با هدف مسقل کردن اینترنت داخلی و قطع احتمالی اینترنت بین‌المللی انجام شده است. طرحی که از حدود بیست سال پیش و با صرف هزاران میلیارد تومان آغاز شده و در دولت حسن روحانی به مراحل پایانی رسیده است.

پیشتر آقای روحانی گفته بود هیچ دولتی به اندازه دولت او در جهت توسعه «اینترنت ملی» حرکت نکرده است.

دیدگاه