هشدار ظریف به ترامپ: مراقب دام اسرائیل باشید، آتش‌افروزی نتیجه معکوس خواهد داد

  • 14 دی 1399 - 0:47
هشدار ظریف به ترامپ: مراقب دام اسرائیل باشید، آتش‌افروزی نتیجه معکوس خواهد داد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه روز شنبه به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد تا مراقب «دام» اسرائیل برای سوق دادن او به سوی رویارویی نظامی با ایران باشد.

به گزارش یورو نیوز، وی همزمان با افزایش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن در صفحه توئیتر خود به زبان انگلیسی نوشت: «اطلاعات جدید از عراق نشان می‌دهد که ماموران تحریک کننده اسرائیلی در حال نقشه کشی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند تا ترامپ را که در حال رفتن است با بهانه‌ای ساختگی برای جنگ به مخمصه بکشانند.»

وزیر امور خارجه در ادامه نوشته است: «دونالد ترامپ مراقب این دام باشید. هرگونه آتش افروزی به شکل بدی نتیجه معکوس خواهد داد به ویژه علیه همان بهترین دوستانت!»

هشدار محمد جواد ظریف در حالی مطرح می شود که ارتش عراق روز شنبه ۱۳ دی اعلام کرد که با کمک کارشناسان نظامی مینی را که به یک نفت کش در خلیج فارس چسبانده شده بود نابود کرده است. ارتش عراق افزوده که تحقیق درباره این حادثه آغاز شده است.

عراق روز جمعه ۱۲ دی تائید کرده بود که یک مین چسبیده به نفت کش در خلیج فارس کشف شده است. از سوی دیگر مقامات پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کردند که دو بمب افکن «بی ۵۲» این کشور برای سومین بار طی ۴۵ روز گذشته در نزدیکی مرزهای ایران پرواز کرده اند. مسئولان آمریکایی هدف از این ماموریت را ارسال پیامی «مهارکننده» به ایران اعلام کرده بودند.

یک زیردریایی هسته ای آمریکا نیز همزمان با افزایش تنش ها با ایران وارد خلیج فارس شده است.

دیدگاه