حزب موتلفه اسلامی هدیه تولد برای رهبر کره شمالی فرستاد

  • 26 فروردین 1396 - 19:18
حزب موتلفه اسلامی هدیه تولد برای رهبر کره شمالی فرستاد

خبرگزاری رسمی کره شمالی می گوید حزب موتلفه اسلامی در ایران برای رهبر کره شمالی هدیه تولد فرستاده است.

به گزارش منابع خبری، کره شمالی در حال برگزاری جشن هایی به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ اولین رهبر این کشور و پدربزرگ رهبر فعلی است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، هدیه حزب موتلفه اسلامی به رهبر کره شمالی را مهدی جولایی معاون دبیرکل حزب دیروز در پیونگ یانگ پایتخت این کشور به ری سو یونگ عضو کمیته مرکزی و نائب رئیس حزب کارگران کره شمالی اهدا کرده است.

خبرگزاری کره شمالی جزئیاتی از این هدیه منتشر نکرده است اما حزب موتلفه با تایید این گزارش، گفته است که هدیه‌اش “یک تابلوفرش نفیس” بوده است.

آقای جولایی به نمایندگی از موتلفه اسلامی از روز جمعه در کره شمالی به سر می برد. حزب موتلفه از جمله تشکل های سیاسی محافظه کار در ایران محسوب می شود. مصطفی میرسلیم به عنوان نامزد مورد حمایت این حزب اخیرا برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرده است.

همزمان با سالگرد تولد اولین رهبر کره شمالی، امروز رژه نظامی بزرگی در پایتخت این کشور با حضور کیم جونگ اون، رهبر فعلی برگزار شده است.

این مراسم در اوج تنش میان کره شمالی و آمریکا برگزار می شود.

آمریکا ناوهای جنگی خود را به شبه جزیره کره اعزام کرده و کره شمالی هم اعلام کرده که آماده پاسخ به حملات اتمی ایالات متحده است.

دیدگاه