احمدی‌نژاد از دادستان کل کشور شکایت می‌کند

  • 25 فروردین 1396 - 20:56
احمدی‌نژاد از دادستان کل کشور شکایت می‌کند

محمود احمدی نژاد از حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور به دادگاه ویژه روحانیت شکایت می‌کند.

به گزارش ایسنا،  سید علی اصغر حسینی وکیل دفتر رئیس جمهور سابق، ضمن اعلام این خبر با اشاره به اظهارات اخیر حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخشی از سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه دادستان یزد، افزود: این سخنان بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته و تمامی این رسانه‌ها، آقای احمدی نژاد را مخاطب سخنان آقای منتظری اعلام کرده‌اند و تا این لحظه هیچ تکذیبیه یا اطلاعیه‌ای مبنی بر سوء برداشت رسانه ها از طرف دادستانی کل کشور صادر نشده است.

وی گفت: لذا علیه دادستان کل کشور در دادسرای ویژه روحانیت طرح شکایت خواهیم نمود و امیدواریم صرفنظر از اینکه آقای منتظری خودشان رئیس دادگاه ویژه روحانیت هم هستند، به این شکایت به طور عادلانه رسیدگی شود.

منتظری روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین، بدون نام بردن از محمود احمدی‌نژاد گفت: «گاهی به ما می‌گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرف‌هایی را زده است، فلان جا حرف‌های دیگری زده، ما می‌گوییم نوبت آنها هم می‌رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم».

روز سوم فروردین محمود احمدی‌نژاد در یک سخنرانی در اهواز گفته بود: «کسانی که فکر می‌کنند ملت نمی‌فهمد، نفهم‌ترین افراد روی زمین هستند. این چه سلطنتی است که در وجود بعضی‌ها پیدا شده؟ بسیج شدید تا به ملت بگویید یارانه‌ها بد است و انجام ندهید؟ ۹۷ درصد چیزی را می‌خواهند، تو چرا خلاف ملتی؟ ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند، تو می‌فهمی؟ همین ملت تو را بالا آورد».

به نظر تحلیلگران مخاطب این حملات حسن روحانی بوده است که اعطای یارانه را امری پوپولیستی و برای سرپوش نهادن بر فسادهای کلان دولت‌های نهم و دهم به ریاست احمدی‌نژاد می‌داند.

اما گروهی نیز اظهارات احمدی‌نژاد را تعریض به رهبر جمهوری اسلامی دانسته‌اند، به ویژه با توجه به این واقعیت که او به رغم توصیه رهبری، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده است.

دیدگاه