استاندار فارس: نغمه‌های شجریان در دل مشتاقان ماندگار است

  • 18 مهر 1399 - 20:16
استاندار فارس: نغمه‌های شجریان در دل مشتاقان ماندگار است

استاندار فارس به مناسبت فقدانِ چهره ماندگار موسیقی ایران، محمدرضا شجریان پیامی صادر کرد و نوشت: نغمه‌های دلنشینِ استاد شجریان در دل و جانِ مشتاقان، جاوید و ماندگار است.

در متن پیام عنایت الله رحیمی که با این مصرع از لسان الغیب که هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق آغاز شده آمده است: فقدانِ چهره ماندگار موسیقی، استاد محمدرضا شجریان را به اهالی فرهنگ و هنر، عموم علاقه مندان و خانواده آن سفرکرده، تسلیت عرض می کنم.

در این پیام آورده شده: صدای سخن عشق و نوای نغمه های دلنشینِ استاد شجریان در دل و جانِ مشتاقان، جاوید و ماندگار است.

رحیمی از خداوند بزرگ برای آن زنده یاد، رحمت واسعه الهی و برای خانواده و دوستداران و هنردوستانِ، صبر و آرامش را مسئلت کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شجریان که پس از سال‌ها مبارزه با سرطان،پنجشنبه هفدهم مهر ۹۹ درگذشت؛ حلقه‌ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار استادانی نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت؛ نامی که تا سال‌ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می‌رسد.

شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان کانادا او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.

بر پیکر او صبح جمعه ۱۸مهرماه در بهشت زهرا نماز خوانده شد و برای تدفین به توس در خراسان رضوی منتقل شده است.

دیدگاه