«طرح تقسیم استان فارس در دستور کار نیست»

  • 07 مهر 1399 - 6:39
«طرح تقسیم استان فارس در دستور کار نیست»

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس اعلام کرد: موضوع تقسیم استان فارس به چند استان در دستور کار نیست.

حجت رضایی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تقسیم استان فارس، افزود: این موضوع در استان فارس مطرح نشده است و در دستور کار بررسی نیست.

وی اظهار داشت: افزایش شمار شهرستان‌های فارس از ۲۹ به ۳۶ شهرستان که در سال گذشته صورت پذیرفت از جمله طرح‌های دولت برای تسهیل در خدمات‌رسانی و تمرکززدایی بوده است که براساس سال‌ها مطالعه و بررسی‌ کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس تاکید کرد: موضوع تقسیم فارس به دو استان، تاکنون از سوی مقامات دولتی مطرح نشده است.

پیش از این نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود که برخی استان‌های کشور باید به دو یا سه قسمت تقسیم شوند.

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اعلام وصول طرح استان گلساران از سوی هیات رئیسه قوه مقننه، اظهار داشت: تقسیم استان‌ها در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری مطرح شده است.

وی در همین راستا، افزود: در زمان حاضر پنج استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی برطرف می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان داشت: در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.

پیش از این ۲۲ شهریورماه ۹۸ سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در واکنش به مطالب مطرح شده در خصوص ایجاد استان‌های جدید در کشور از جمله در جنوب استان فارس گفت: دولت هیچگونه برنامه‌ای برای ایجاد استان‌های جدید در کشور ندارد.

دیدگاه