تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

عضو شورای شهر شیراز: رسانه حرفه‌ای به اخلاق پایبند است

  • 20 مرداد 1399 - 20:26
عضو شورای شهر شیراز: رسانه حرفه‌ای به اخلاق پایبند است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آنچه که در جریان اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار توسط رسانه‌ها بسیار مهم است و باید رعایت شود، پایبندی رسانه به اخلاق رسانه‌ای است که خبرگزاری ایرنا در کنار کار حرفه‌ای به این مساله پایبند است.

سولماز دهقانی، در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار افزود: برخی رسانه‌ها در سایه مصونیتی که برای خودشان قائلند، اخلاق رسانه‌ای را کنار گذاشته و اعتبار رسانه‌های پایبند به اخلاق را نیز خدشه‌دار می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها ممکن است رویکرد فرهنگی و سیاسی خود را داشته باشند اما اینکه اخلاق رسانه‌ای را حفظ کنند و به آن پایبند باشند بسیار مهم است.

او اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله رسانه‌هایی است که توانسته با حفظ رویکرد خود و احترام به سلایق و تفکرات مختلف به وظیفه خود به شکل حرفه‌ای عمل کند.

رسانه‌ها می‌توانند در اصلاح امور نقش آفرینی کنند

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب استان فارس نیز گفت: امنیت شغلی و فضای باز رسانه‌ای باید به گونه‌ای ایجاد شود که رسانه‌ها بتوانند به اصلاح کمک کنند.

موژان انصاری که دبیری مجمع زنان اصلاح طلب فارس را برعهده دارد، افزود: اصلاح طلبی فقط یک خط سیاسی و عملکرد حزبی نیست و یک فعال اجتماعی و فعال رسانه‌ای هم می‌تواند در اصلاح برخی امور نقش آفرین باشد.

هفدهم امردادماه در ایران روز خبرنگار است.

دیدگاه